شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۰۳:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۴ ساعت ۱۱:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان:

فرودگاه سقز می تواند قلب اقتصادی منطقه باشد

کیومرث حبیبی در سفر به شهرستان سقز و در نشست جمعبندی مسایل و مشکلات طرحهای عمرانی با حضور فرماندار سقز و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، بیان نمود:فرودگاه سقز می تواند قلب اقتصادی منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به پیشرفت مناسب طرح کریدور شمال – جنوب در سایر استان ها، اذعان داشت که این طرح در محدوده استان کردستان دارای عقب ماندگی تاریخی است.

کیومرث حبیبی افزود: بعد از اتمام کلان پروژه ها که در سفر رئیس جمهور تحقق یافت، اتمام کریدور، گردنه صلوات آباد و چهار بانده نمودن جاده سقز- بانه از اولویتهای عمرانی استان خواهد بود.
وی با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز یکی از دلایل سفر رئیس جمهور به سقز را ارادت قلبی و وجود طرحهای ارزشمند چون سد چراغ ویس، فرودگاه سقز، تصفیه خانه و سیستم انتقال آب برشمرد و ادامه داد: تصمیم های کلیدی خوبی برای سقز گرفته شد.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه در سفر گذشته رئیس جمهور ۸ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر به استان اختصاص یافت، ادامه داد: در سفر بعدی هم ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه فرماندار سقز برای توسعه و عمران شهرستان بسیار دغدغه دارند و به جد موارد را از معاونان استانداری و مدیران کل مطالبه می کنند، اضافه نمود: برآیند این جلسات -که در سقز نسبت به سایر شهرستان ها پر تعداد بوده است- رفع مشکلات طرحها و ادارات کل و شهرستان و سرمایه گذاران بوده که بسیار قابل تقدیر است.
وی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، آسفالت مسیرهای روستایی و الحاق زمین های جدید برای اسخت مسکن و چهاربانده نمودن جاده سقز- بانه، را مناسب برشمرد.
معاون استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت شهرستان سقز از مدیران خواست تا متناسب با ظرفیت های این شهرستان برای توسعه آن بیشتر تلاش کنند.