سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۵:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت ۱۱:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:ارتقای سطح معیشت و افزایش اشتغال دغدغه ای جدی است

فرماندار سقز در این آیین با اشاره به نامگذاری ۱۴ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری افزود: معظم له همواره دغدغه اقتصادی و ارتقای سطح معیشت کارگران را داشته اند که در این راستا به تبع در شهرستان سقز هم از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

جعفر توان افزود: بهره گیری از تمام ظرفیتهای پیشران توسعه اقتصادی از جمله معادن، کشاورزی، صنایع تولیدی و… راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ و تکمیل زیرساختهای ناحیه صنعتی برای ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال که برآیند آن افزایش سطح رفاه و معیشت است به جد پیگیری خواهد شد.
توان همچنین با اشاره به نقش مسکن در رفاه مردم به ویژه قشر کارگران، عنوان نمود: ۹۵ درصد سهمیه ابلاغی شهرستان در مسکن مهر کیان و الحاق ۱۱۲ هکتاری تحقق یافته است.
وی همچنین با اشاره به دغدغه تبدیل وضعیت کارگران، اضافه نمود: این مهم تابع فرایندهای قانونی کشوری و جزو اختیارات شهرستان نیست.
فرماندار سقز، تلاش کارگران در عرصه های مختلف را ستود و بر برگزاری مجدانه دوره های ایمنی و بهداشت کار، افزایش ایمنی در محیط کار و تکریم کارگران و پیگیری مطالبات توسط تشکل ها و شوراهای کارگری، تاکید نمود.
در این آیین، حاج ماموستا محمود ابن الخیاط، امام جمعه سقز، بهاری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزاد شهابی، نماینده کارگران با محور جایگاه کار و کارگر در اسلام، اهمیت کسب روزی حلال، وضعیت بازرسی ها و تبدیل وضعیت نیروها به ایراد سخن پرداختند.
اجرای موسیقی توسط گروه ئارون و تقدیر از کارگران برتر ادارات و شرکتها از دیگر برنامه ها بود.