شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۴۳:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۳ ساعت ۱۱:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان: اتمام کریدور در محدوده سقز- بوکان، تکمیل طرحهای نیمه تمام، تملک زمین شهرک صنعتی شماره ۲ و پیشرفت مسکن ملی از جمله مطالبات مردم شهرستان است

تاکید فرماندار سقز بر ارتقای شاخصهای توسعه ای شهرستان

نشست مسایل و مشکلات طرحهای عمرانی شهرستان سقز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل دیوان محاسبات و جمعی از مدیران کل برگزار شد.

فرماندار سقز در این نشست ۴ و نیم ساعته با اشاره به اینکه این شهرستان در بیشتر شاخص ها نیازمند توجه ویژه است بر ضرورت تبعیض مثبت برای ارتقای شاخصها و افزایش رضایتمندی مردم تاکید نمود.
جعفر توان افزود: با وجود اینکه در دولت سیزدهم بهره مندی روستاهای شهرستان سقز از شبکه ملی اطلاعات از ۶۱ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است، اضافه نمود: برای رسیدن به میانگین استانی، مخابرات و شرکت زیرساخت بایستی در قالب احداث سایت جدید یا ارتقای سایت، به جد تلاش نمایند.
توان همچنین بر همکاری و تسریع شهرداری برای اجرای پروژه اینترنت در بستر فیبر نوری در سطح شهر و ارتقای کسب و کارها و همکاری زیرساخت در جابجایی ۱۲۰۰ متر فیبر نوری جاده سقز- بوکان در مسیر احداث بزرگراه تاکید نمود.

وی همچنین یکی از مطالبات و دغدغه های دیگر را با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب، تسریع در اتمام هتل ورزش، اتمام سالن ورزشی شهر صاحب، شروع به کار نمودن سالن ورزشی مرحوم فریار امینی پور و شروع به کار ساخت ۱۴ زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستاها برشمرد.
فرماندار سقز در حوزه مشکلات آب شرب روستایی هم خواستار تسریع در اتمام مجتمع کوچه طلا، فعال نمودن مجتمع های باغلوجه و خورخوره و واگذاری اختیار روستاهای واقع شده در مجتمع اوباتو به شهرستان سقز شد.
وی بر رفع مشکل آب شهر صاحب، آبرسانی به روستاهای “خورده لوکی، بسطام، تموغه، ماهیدر سفلی، سیاهدر علیا، بوبکتان ، کاکه سیاب و قشلاق آقا گوره”، احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی و عقب نشینی اداره آب برای افزایش معبر در ساختمان قبلی تاکید نمود.
فرماندار سقز همچنین با اشاره به دستور وزیر نیرو خواستار آسفالت ۱۲٫۲ کیلومتر جاده آماده آسفالت توسط شرکت آب منطقه ای شد و اضافه نمود: قیر برای آسفالت توسط شهرستان جذب خواهد شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خواست تا لایروبی رودخانه چم سقز را با شهرداری تعیین تکلیف و در خصوص طرح کرُدمال هم به موارد تعیین شده عمل نماید.
جعفر توان با اشاره به میزان کم برخورداری جاده های روستایی از آسفالت از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا برای افزایش برخورداری در سال جدید هم مثل دو سال گذشته تلاش نماید.
فرماندار سقز با اشاره به اتمام پروژه ارزشمند فرودگاه سقز از کمالان مدیر جدید فرودگاه های استان خواست تا طرحهای این مجموعه از جمله محوطه سازی و حمایت از پروازها را به جد دنبال نماید.
جعفر توان همچنین از معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواست تا در حوزه مقاوم سازی منازل روستایی و اصلاح نقشه های طرح هادی و واگذاری زمین به روستاهای جوار شهر سقز در بحث احداث طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلگری و تسریع نماید.
فرماندار سقز همچنین در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا در بحث آماده سازی زمین ها، همخوانی پیشرفت فیزیکی با پیشرفت ریالی و ساماندهی متقاضیان و تسریع در اتمام پروژه ۱۱۹۷ واحدی به جد تلاش نماید.
جعفر توان همچنین با اشاره به پیگیری های مناسب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، شهرستان و مساعدت مدیران کل برای موافقت واگذاری زمین ۲۷ هکتاری عصر آباد برای احداث شهرک صنعتی شماره ۲ از مدیر شرکت شهرک های صنعتی خواست تا در اسرع وقت اقدامات لازم برای تملک زمین انجام شود.