پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۲۴:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱ ساعت ۱۱:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

گروه ها و فعالان خودجوش مردمی، عوامل شور ونشاط، سرزندگی و نگین درخشان جامعه ایرانی هستند

مسئول دفتر رشد و تعالی ستاد حکمرانی مردمی سازی دولت در نهاد ریاست‌جمهوری در جمع نمایندگان فعالان مردمی اجتماعی سقز اظهار داشت: این نهادهای مردمی، بانی و باعث زنده بودن جامعه هستند.

دکتر حامد غفوری نژاد، افزود: فعالان و هسته های خودجوش مردمی، به عنوان حلقه ای میانی نقش مهمی در تصمیم سازی دارند و کمک حلقه های میانی به تصمیم سازی دولت، باعث جلوگیری از هدر رفت منابع خواهد شد.
وی با بیان اینکه حلقه های میانی بایستی به صورت تخصصی نسبت به شناسایی مشکلات و ارائه راهکار اقدام نمایند افزود:برخی از مسایل در کشور بدون مردم به سرانجام نخواهد رسید.
وی ادامه داد: بروکراسی اداری یکی از مشکلات در کشور است که با واگذاری امور و نقش آنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری از بروکراسی اداری کاسته و نظام بروکراسی به مرور تغییر خواهد کرد.
دستیار استاندار کردستان در امر مردمی سازی دولت هم، هسته های خودجوش مردمی و حلقه های میانی را راهبران و مجاهدان جامعه توصیف نمود.
دکتر صادق صادقی، با بیان انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید اضافه نمود: حضرت امام خمینی(ره) برای تعیین سرنوشت کشور اعلام فرمودند که باید به آرای مردم توجه و مردم به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند.
صادقی ادامه داد: نظام اسلامی، انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی ۵ رکن اساسی کشورمان ایران هستند که برای این ارکان مهم با مجاهدت مردم تلاش های ارزشمندی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مولفه اصلی قدرت، مردم هستند، ادامه داد: بی تفاوتی مردم و تصدی گری دولت در برخی از موارد از مشکلات کشور که به دلیل وجود قوانین دست و پاگیر نتوانسته ایم برای حضور مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری سازکاری مناسب تعریف کنیم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود، انتخابات را یکی از مولفه های تعیین سرنوشت کشور برشمرد و ادامه داد: انتخابات تبلور قدرت مردم در تعیین سرنوشت خویش است.
در ادامه شرکت کنندگان پیرامون؛ راه اندازی خانه جوان، تسهیلگری در صدور مجوزهای خانه امید، ضرورت استقلال گروه های مردمی، اجرای طرحهای مناسب برای تسهیل در ترافیک، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه انداری مرکز سنگ شکن و ام آر آ. به ایراد سخن پرداختند.