سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۰۶:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۶ ساعت ۲۲:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

سقز، انبار غله منطقه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در افتتاح انبار ذخیره سازی محصولات کشاورزی شرکت زاگرس گستر و 12 طرح دیگر کشاورزی در شهرستان سقز که با حضور جعفر توان، فرماندار سقز برگزار شد، اظهار داشت: سقز دارای 180 هزار تُن ظرفیت ذخیره سازی غلات است که این شهرستان را به قطب و انبار غله منطقه تبدیل نموده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، پیمان اسکندی اضافه نمود: تبدیل ۵ هزار هکتار از زمین های پایاب سدچراغ ویس به آبی و اجرای مجتمع گلخانه ای« چاغرلو» که از مصوبات سفر رئیس جمهور است سیمای کشاورزی شهرستان سقز را تغییر خواهد داد.
وی عنوان نمود: بیش از ۳۰ درصد از اشتغال استان کرستان مربوط به حوزه کشاورزی است که این میزان از میانگین کشوری که ۱۷ درصد است بالاتر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان هم با تشکر از عزم مسعود حسن نژاد سرمایه گذار سقزی انبار ذخیره سازی محصولات کشاورزی شرکت زاگرس گستر، اجرای طرح های کشاورزی را را در امنیت غذایی کشور مهم برشمرد و تصریح نمود: دولت به جد از سرمایه گذاران حوزه کشاورزی حمایت می کند.
در این آیین که در گرامیدشت هفته دولت برگزار شد، بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، مدیران کل دفتر فنی و امور شهری و شوراهای استانداری کردستان، بخشدار زیویه، رئیس و اعضای شورا و شهردار صاحب حضور داشتند.