جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۷:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۲ ساعت ۱۲:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار اعلام کرد: افزایش چشمگیر اعتبارات راه در سقز

فرماندار ویژه سقز روز شنبه در نشست با بخشداران، جمعی از روسای ادارات و اعضای شورای بخش، با بیان اینکه، اعتبارات حوزه راه در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بود، افزود: امسال ۶۸ میلیارد تومان برای این حوزه، در نظرگرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به اینکه، سهم سقز از آسفالت راه روستایی، کمتر از میانگین کشوری و استانی است، تصریح نمود: راه، از اولویتهای اول شهرستان است.
توان با خطاب قرار دادن اعضای شورای بخش، ادامه داد: بایستی در توسعه شهرستان سقز به ویژه مطالبه گری و درخواست از مردم و دهیاری برای مشارکت در اجرای طرح هادی به فهم مشترک برسیم.
وی همچنین توسعه زیرساختهای آموزشی را از دیگر اولویتها برشمرد و عنوان نمود: ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای این حوزه در نظرگرفته شده است.
وی یادآورشد: جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در روستاها از دیگر اولویتهاست که بایستی به جد برای این مهم تلاش نمود.
وی سهم حوزه بهداشت از اعتبارات محرومیت زدایی را ۲۳ میلیارد تومان برشمرد و افزود: در کنار هزینه مناسب این اعتبارات باید حضور منظم و بر اساس برنامه پزشک و دهیار در مراکز بخش و روستاهای قمر، به جد رصد شود.
توان، پایین بودن روستاها از آب شرب سالم را از دیگر دغدغه ها برشمرد و ادامه داد؛ به همت قرارگاه امام حسن (ع) ۵۳ روستا تحت پوشش قرار می گیرد و این شاخص توسعه خواهد یافت.
وی با اشاره به نقش مهم شورای بخش، تاکید نمود: اعضای شورای بخش بایستی برای رفع مشکلات در روستا و همچنین رفع اختلافات بین شورا و دهیار، حکمیت کنند.
جعفر توان، با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای حوزه ورزش در نظرگرفته شده، عنوان نمود: اتمام هتل ورزش، سالن ورزشی صاحب، چمن مصنوعی بلوار تربیت و احداث پیست تارتان به جد رصد می شود.
فرماندار سقز، اجرای طرحهای آبخیزداری، مدیریت درست اعتبارات، دوری نمودن از تبعیض در توزیع اعتبارات، تقویت مخابرات و حوزه ارتباطات در روستاها، تکمیل و افزایش زیرساختهای ورزشی، راه اندازی بازار محصولات کشاورزی، رضایت مردمی و مطالبه گری را از دیگر برنامه های اصلی و دغدغه ها برشمرد.