جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۵:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۰ ساعت ۱۳:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: احیای امید و اعتماد، مهمترین توفیق دولت بوده است

فرماندار سقز در گردهمایی جمعی از نیروهای کادر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با محور جهاد تبیین؛ تشریح و رویکردهای عملکرد یکساله دولت سیزدهم برگزار شد، اظهار داشت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، احیای امید و اعتماد، مهمترین توفیق دولت بوده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که مسئولیت داشتن یعنی در خدمت مردم بودن، ادامه داد: ارتباط نزدیک دولت با مردم برای تزریق شوق و امید و واکاوی مشکلات از نزدیک از رویکردهای دولت دکتر رییسی بوده است که این گفتمان و رویکرد در شهرستان هم دنبال شده که نمونه آن دیدار با مردم ۱۲۰ روستا در ۴ ماه اخیر بوده است.
توان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید والامقام را، اسوه علم و تقوا و نماد خدمتگزاری و وحدت بین دولت و مردم و دولتمردان در طراز انقلاب اسلامی توصیف نمود و افزود: این دو عزیز، الگوی عملکردی برای دولت سیزدهم هستند و دولت با پیروی از خط شهدا، امام و رهبری و ولایت فقیه در میدان عمل حضور داشته است.
وی عنوان نمود: یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند دولت، حذف ارز ترجیحی به عنوان گلوگاه فساد و کمک به معیشت مردم بوده است.
وی سفرهای دولت به مراکز استان ها و شهرستان ها را در راستای دیدار با مردم و احصا و رفع مشکلات با اهمیت برشمرد و افزود: تکمیل پروژه سدچراغ ویس، استفاده از پایاب سد برای توسعه کشاورزی آبی، بهره برداری از  معدن طلای قلقله، تلاش برای بازگشایی بازارچه سیف، بهسازی و توسعه راه های بین شهری و بهره برداری از فرودگاه بخشی از دستاوردهای این سفر خواهند بود.
وی خواستار کمک همه افراد برای اقناع سازی مردم، توجه به جهاد تبیین، دوری نمون از سیاه نمایی و توجه به واقع گرایی، حضور در برنامه ها و مراسم ها، توجه به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب،  تزریق امید به جامعه، افزایش واکسیناسیون شد.
فرماندار سقز، انضباط مالی و اداری، استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت مدارس در روستاها، جذب سرمایه گذاران، استفاده از ظرفیت معادن برای اشتغال، استفاده از ظرفیت سدهای شهرستان برای توسعه کشت آبی، حمایت از مدال آوران عرصه ورزش، توسعه مراکز درمانی و بهداشتی، ارتقای کیفیت آب شرب شهری، ارتقای شاخص های شهرستان سقز از نظر آسفالت راه ،آب شرب و طرح هادی روستایی، تکخوانی کنتور برق، رفع مشکل تعاونی های مسکن، توجه به اشتغال و مسکن، تکمیل زیرساخت ها وتوانمندی محلات حاشیه را از برنامه های اصلی در شهرستان برشمرد.
وی، احداث پتروشیمی، احداث جایگاه چهارم آتش نشانی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان، راه اندازی رادیو شهری، اختصاص ۲۰ هکتار از زمین های ناحیه صنعتی صاحب به گروه صنعتی شیشه و بلور کاوه، را از دیگر اولویتها برشمرد.
توان، همچنین، در پاسخ به پرسش های شرکت کنندگان در این نشست، توجه به زیرساخت های نهضت ملی مسکن و طرحهای مسکن مهر، پیگیری تامین زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن، تاکید بر دوری نمودن دستگاه های فرهنگی از موازی کاری و ارتقای اینترنت روستاها را از دیگر مواردی برشمرد که به جد رصد می شوند.