شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۲۸:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۷ ساعت ۱۵:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:بازگشایی بازارچه سیف به جد پیگیری خواهد شد

فرماندار ویژه شهرستان سقز در دیدار رئیس اتحادیه صادرکنندگان، جمعی از فعالان اقتصادی و مدیران عامل تعاونی مرزنشینان اظهار داشت: مرز و بازارچه سیف یکی از مزیت های اقتصادی این شهرستان برای رونق اقتصادی و اشتغال است که برای رفع موانع بازگشایی آن به جد تلاش خواهیم نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان توجه به ایجاد اشتغال را از برنامه های کلان و اصلی در شهرستان سقز برشمرد و افزود: تثبیت شغل، توانمندسازی اقتصادی روستائیان آبادی ها مرزی و جذب اعتبارات بانکی برای اشتغال زایی به جد پیگیری خواهد شد.
توان با اشاره به ظرفیت معدنی سقز در رونق و توسعه اقتصادی شهرستان، راه اندازی صنایع وابسته و فرآوری و ایجاد اشتغال، عنوان نمود:یکی از موتور محرک های توسعه شهرستان معدن است و فعالیت معدن داران برای کمک به اقتصاد و اشتغال شهرستان سقز، تسهیل خواهد شد.
وی تصریح نمود: تلاش ها برای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد و تثبیت اشتغال در قالب برگزاری جلسات استانی در سقز چون کارگروه رفع موانع تولید و ادامه این روند، دعوت از سرمایه گذاران و برگزاری نشست های تخصصی با سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، جذب سهمیه اشتغال، جذب اعتبارات بانکی برای اشتغالزایی در دستور کار است.
در این نشست، شرکت کنندگان خواستار ساماندهی بازار روز، بازگشایی بازارچه سیف و اعلام آمادگی برای مشارکت در آماده سازی زیرساخت های آن، کمک به ساماندهی تعاونی های مرزنشینان و استقرار گمرک در سقز شدند.