جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۴۳:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۶ ساعت ۱۳:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

توان: معادن، فرصتی برای تولید ثروت و شغل

اطمینان خاطر سرپرست فرمانداری سقز به سرمایه گذاری بزرگ در سقز

سرپرست فرمانداری سقز در دیدار با مدیر عامل شرکت پارس صدر تامین از زیر مجموعه های هُلدینگ بزرگ دولتی شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، به این مجموعه، اطمینان خاطر داد که شهرستان برای این سرمایه گذاری بزرگ آماده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در این دیدار افزود: ساخت کارخانه استحصال طلا در سقز توسط زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری هلدینگ شستا نقش مهمی در اشتغال و توسعه شهرستان سقز به دنبال دارد و گمشده مردم نیز اشتغال و کارآفرینی است.
توان با بیان اینکه، مردم و مسئولان از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری حمایت می کنند اضافه کرد: طرح طلای قُلقُه از طرح های پیشران توسعه استان و شهرستان سقز است و اجرای کارخانه طلا در این منطقه، پر دستاورد و دارای خیر و منفعت عمومی خواهد بود.
وی افزود: مردم منطقه، خواهان کمک به توسعه و آبادانی روستا و عدم به وجود آمدن مشکل برای سلامت و امنیت اقتصادی آنان هستند که ادارات متولی چون محیط زیست، مرکز بهداشت و آب منطقه ای، در این خصوص اطمینان خاطر داده اند.
وی با تشریح اینکه مردم شهرستان سقز بیشتر به شغل کشاورزی مشغول هستند، اضافه نمود: معدن یکی از پیشران های اقتصادی و توسعه ای شهرستان سقز است که تاکنون حجم عظیم سرمایه گذاری در آن نشده است.
مدیر عامل شرکت پارس صدر تامین هم اظهار نمود: در فاز اول یک هزار میلیارد تومان در مجموعه طلای قُلقُله سرمایه گذاری خواهد شد.
امیر حسین نادری افزود: پیش بینی ما این ست که در سال اول به شمش طلا دست یابیم و ۵۰۰ کیلو شمش طلا ظرف دو سال استخراج و استحصال شود.
نادری با بیان اینکه، سرمایه گذاری شرکت برای انتفاع شخصی نیست، ادامه داد: شرکت با عنوان «تاصیکو» دارای سهامی عام است و مردم هم می توانند سهام شرکت را در بورس خریداری کنند.
وی با اشاره به اینکه منطقه سقز کشاورزی است، تصریح کرد: این سرمایه گذاری بزرگ در صنعتی شدن شهرستان تاثیرگذار است زیرا این حجم عظیم سرمایه گذاری، کارخانه های فرآوری دیگر و سرمایه گذاری صنعتی دیگر به دنبال خواهد داشت.
وی یادآور شد:دفتر شرکت از سنندج به سقز منتقل و در این شهر استقرار خواهد یافت و ارزش افزوده این پروژه، در امورات عمرانی منطقه و شهرستان، صرف خواهد شد.