جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۱:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساعت ۱۳:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

توان: زمینه جذب کودکان تارک از تحصیل فراهم شود

سرپرست فرمانداری سقز با اشاره به گزارش های آماری وجود دانش آموزان مقطع متوسطه تارک از تحصیل در سطح روستاهای شهرستان سقز به ویژه منطقه زیویه ، خواستار شناسایی آنان و فراهم ساختن زمینه بازگشت به تحصیل شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در دیدار رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه و جمعی از کارکنان این اداره، با بیان اینکه ایمان به کار به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت است خواستار توجه به سند تحول بنیادین در راستای رشد فضائل اخلاقی و علمی دانش آموزان ، استفاده از معلمان توانمند برای ارتقای کیفیت آموزش، شناسایی و رفع مبادی بیسوادی، تلاش برای کسب رتبه های مناسب دانش آموزن در کنکور، استفاده از ظرفیت بیشتر خیران، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی (ره)، بنیادهای برکت و مستضعفان برای توسعه و ساخت فضاهای آموزشی شد.
توان افزود: در بخش تعمیر، تجیهز و نوسازی مدارس، از اعتبارات استانی و کشوری باید بهره گرفت و تلاش خواهیم نمود، از محل تملک دارایی سرمایه ای هم اعتبار مناسب درنظرگرفته شود.
رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه سقز هم عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته ۴۲ مدرسه جدید در منطقه زیویه ساخته شده و امسال ۲ پروژه تحویل و ۳ مدرسه هم در دست احداث و ۱۰ تا ۱۲ واحد آموزشی هم نیازمند بازسازی است.
خالد علیپور، افزود: آموزش و پرورش منطقه زیویه از سال ۱۳۷۷ انتزاع یافته و دارای ۶۰۰ همکار و ۱۰۰ همکار بازنشسته، ۵ هزار و ۴۲۰ دانش آموز، ۱۵۵ واحد آموزشی و ۸ واحد شبانه روزی است.