شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۴۶:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۴ ساعت ۰۱:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

توان تاکید نمود: نبود اعتبار مشخص، حلقه مفقوده جشنواره تئاتر کُردی سقز

سرپرست فرمانداری سقز اظهار داشت: نبود اعتبار مشخص، حلقه مفقوده جشنواره تئاتر کُردی سقز است که سعی خواهیم نمود این مشکل را به نحو مقتضی برای سالهای آینده برطرف نمائیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان شامگاه جمعه با حضور در دبیرخانه جشنواره تئاتر کُردی و دیدار با نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، رئیس و اعضای شورای شهر، دبیر و دبیر اجرایی این رویداد و جمعی از هنرمندان پیشکسوت با اشاره به برگزاری ۱۷ دوره و بیان اینکه، جشنواره تئاتر کُردی، طولانی ترین و مداوم ترین جشنواره تئاتر خاورمیانه است، افزود: تلاش برای ثبت جشنواره تئاتر کُردی در تقویم جشنواره های مرکز هنر نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دغدغه ای جدی است که برای آن تلاش خواهیم نمود.
وی اضافه کرد: سعی خواهیم نمود هر ساله به کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برای برگزاری این رویداد و بالا بردن کمیت و کیفیت آن اعتبار مشخصی، در نظر گرفته شود.
وی این رویداد را، یکی از افتخارات ماندگار شهر فرهنگی و باستانی سقز برشمرد و عنوان کرد: تئاتر کُردی، فرصتی مناسب برای ارتقای فرهنگ غنی مردمان کرد است.
وی با اشاره به جایگاه تئاتر به عنوان یکی از هنرهای ماندگار، افزود: ظریف ترین احساسات بشری را با هنر تئاتر می توان بیان کرد و رسالت تئاتر، در انتقال مسائل، روشنگری و بیدار کننده جامعه است.