جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۲۳:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۳ ساعت ۱۷:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار سقز بر تدبیر برای رفع مشکل طعم و بوی آب سقز/ مدیر جدید معرفی شد

فرماندار سقز با اشاره به وجود دو سد و تصفیه خانه و گلایه های شدید مردم شهرستان سقز از طعم و بوی آب، خواستار پیگیری جدی این موضوع شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کامیل کریمیان، در نشست با محمد فرهاد، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان همچنین خواستار پیگیری جدی برای تکمیل بسته سد چراغ ویس شامل؛ خط اتصال آب، تصفیه خانه شماره ۲، پل میرده و جاده دسترسی روستاهای این مسیر و همچنین تکمیل مجتمع های آبرسانی شد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم با بیان اینکه آب، راه و مخابرات سه مشکل اصلی روستاهای شهرستان سقز است، عنوان کرد: ادغام ادارات آب و فاضلاب روستایی و شهری، باعث نارضایتی روستائیان و عدم پیگیری مشکلات آنان شده است.
بهزاد رحیمی با اشاره به تنش آبی و خشکسالی، اضافه کرد: این موضوع ها را قبول داریم ولی بایستی برای رفع مشکل کم آبی روستاها، چاره اندیشی اساسی شود.
وی همچنین یادآور شد: به تازگی یک میلیارد تومان اعتبار از محل مناطق کمتر توسعه یافته برای تهیه لوله جهت دفع فاضلاب و ساخت چند مخزن در روستاهای شهرستان سقز جذب و بخشی از آن هزینه شده است.

ضرورت تاسیس وزارت روستا
وی ادغام وزارتخانه ها را به ضرور روستائیان دانست و تصریح کرد: تاسیس وزارت روستا در کشور، شاید به عنوان یک ضرورت در صحن علنی مجلس مطرح شود.
معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کردستان هم به وجود آمدن مشکل طعم و بوی آب سقز را ناشی از پایین آمدن تراز آب سدشهید کاظمی آب موجود در تصفیه خانه ها برشمرد.
محمد فرهاد، اضافه کرد: برای رفع مشکل آب سقز، پروژه انتقال آب با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تعریف شده است و ساخت دو مخزن و اجرای خط جدید به جد پیگیری می شود.
وی یادآور شد: ۵۰۰ روستای استان کردستان با مشکل تنش آبی روبروست که هم اکنون آبرسانی به ۱۵۰ روستا به صورت سیار انجام می شود.
وی یادآور شد: رفع مشکل آب و فاضلاب استان کردستان نیازمند ۱۰ هزا و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

تحت پوشش قرار دادن ۱۱۱ روستای سقز نیازمند ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار است
وی عنوان کرد: هم اکنون ۱۶۱ روستای شهرستان سقز تحت پوشش اداره آب و فاضلاب است که برای تحت پوشش قرار دادن ۱۱۱ روستای دیگر به ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
فرهاد یادآور شد: ۳۵۶ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی به استان کردستان اختصاص یافته است که در صورت تخصیص تحولی مناسب به وجود خواهد آمد.
وی در خصوص مجتمع های آبرسانی هم گفت: مجتمع های باغلوجه و کوچه طلای شهرستان سقز دارای ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی است که برای اتمام آن بیش از ۵۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیر جدید آب و فاضلاب شهرستان سقز معرفی شد
در ادامه این نشست، فرماندار از تلاش های ۵ ساله مدیر آب و فاضلاب شهرستان سقز و سرپرست جدید معرفی شد.
کریمیان، تلاش های عباس ولایتی، مدیر قبلی آب و فاضلاب شهرستان سقز را آئینه تمام نماي تعهد و تخصص در صنعت آب توصیف کرد.
در این نشست، احمد حیدری، از نیروهای آب و فاضلاب شهرستان سقز و مدیر قبلی این شرکت در دیواندره به عنوان مدیر جدید معرفی شد.