جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , ۱۸:۰۵:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۲۶ ساعت ۱۸:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

پيش اجلاسيه نماز دانش آموزي در سقز برگزار مي شود

حق نماز را ادا كنيم

رئيس مركز بزرگ اسلامي سقز با اشاره به اهميت اقامه نماز در جامعه و بيان اينكه، خداوند در قرآن به اين مهم اشاره و اقامه نماز، اولين فريضه بوده كه بر پيامبر نازل شده است، بر ادي حق اين فريضه الهي تصريح كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري سقز، ماموستا سيد فاروق حسيني در جلسه شوراي اقامه نماز و شوراي اداري شهرستان سقز افزود: انسان بايد حق نماز را ادا كند و آن به اين معني است كه با خلوص و حضور قلبي نسبت به اداي اين فريضه اقدام كند.
حسيني اضافه كرد: برپا داشتن نماز با نشاط و با خشوع، اهتمام به نماز اول وقت، دوام در برپايي و اقامه نماز، ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و به ويژه نماز جماعت، نشان دهنده اداي حق اين فريضه بزرگ است.

 


وي با بيان اينكه نماز هم به صورت فردي و هم جمع اقامه مي شود، تصريح كرد: اقامه نماز به صورت جماعت به دليل اهميت ارتباطات اجتماعي و مبادله الفت و عاطفه انساني و اطلاع از احوال يكديگر و چاره جويي براي مشكلات بسيار مهم است.
وي همچنين با اشاره به محدوديت هاي اقامه جماعت ظهر نماز در ادارات به دليل شرايط كرونايي اظهار داشت: به دليل واكسيناسيون عمومي كارمندان، نماز جماعت ظهر مثل گذشته بايد باشكوه برپا شود.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن هفته بسيج، اين ايام را گراميداشت و ادامه داد: بسيج به معني آمادگي، بيدار بودن و هوشيار بودن براي بازگشت به آرامش است زيرا، اين عزيزان همواره براي آسايش كشور تلاش كرده اند.

پيش اجلاسيه نماز دانش آموزي در سقز برگزار مي شود
مدير آموزش و پرورش شهرستان سقز گفت: هفته آول آذرماه سالجاري، پيش اجلاسيه نماز دانش آموزي برگزار مي شود.
فيروز عارفي در جلسه شوراي اقامه نماز شهرستان سقز بيان داشت: تجليل از دانش آموزان، مسئولان،كاركنان و كانون هاي فرهنگي و تبليغي عرصه ترويج فرهنگ قامه نماز، خيران مسجد ساز و نمازخانه ساز و حافظان دو جزء قرآن از برنامه هاي اصلي اين پيش اجلاسيه خواهد بود.
عارفي با يادآور ي اينكه، نمازخانه مدارس براي اقامه نماز دانش آموزي، مهياست، تصريح كرد: روح نماز توجه است و بايد آينده سازان، والدين و معلمان، كودكان را به اين مهم هدايت كنند.