جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۶:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۲۳ ساعت ۱۸:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار اعلام كرد:

سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی شستا در معدن طلای قُلقُله سقز

فرماندار سقز در نشست با يكي از اعضاي هيات مديره شركت صدر تامین از زیرمجموعه های سرمايه گذاري تامين اجتماعي ( شستا) با تشريح ظرفيت هاي شهرستان سقز به ويژه در حوزه معادن از وي درخواست كرد تا اين هلدینگ در شهرستان سقز سرمايه گذاري بیشتری در حوزه های اقتصادی و عمرانی انجام دهد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري سقز، كاميل كريميان با اشاره به سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي انجام شده و با بيان اينكه، بسترهاي لازم براي سرمايه گذاري اين شركت در شهرستان سقز فراهم است، عنوان كرد: شهرداري ها و صنعت، معدن و تجارت و مجموعه دستگاههای اجرایی شهرستان بسته هاي سرمايه گذاري و طرح هاي اوليه توجيهي را در اختيار كارشناسان شستا قرار خواهند داد.
کریمیان افزود: هلدینگ شستا با این رقم سرمایه گذاری در دو مجموعه کارخانه و معدن طلای قلقله ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و صدها شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد و این مهم برای توسعه پایدار شهرستان یک اتفاق و رخداد مهمی است.
در اين نشست كه محمود قادرمرزی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان هم حضور داشت، فرماندار بر ضرورت تسريع در تملك زمين و ساخت عملیات اجرایی کارخانه استحصال طلا در سقز تصريح كرد.
وي عنوان كرد: مردم و ادارات، با سرمایه گذار، همکاری مي کنند و سرمایه گذار نیز متقابلا تعامل لازم را خواهد داشت.
قادرمرزی، هم اظهار امیدواری کرد که در صورت همکاری مردم آبادی مازوجدار ، عمليات اجرايي ساخت كارخانه و بعد از آن برداشت از معدن طلاي قُلقُله آغاز می شود.
گفتني است ؛ ۸ معدن سنگ آهن، سيليس و فيلد سپات (ماده اوليه توليد كاشي) در شهرستان سقز، فعال است.