یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۳۴:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۴ ساعت ۱۲:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان: کارخانه استحصال طلای سقز یک پروژه استانی است

استاندار کردستان در بازدید از کارخانه استحصال طلای سقز اظهار داشت: کارخانه استحصال طلای سقز یک پروژه استانی است.

زارعی کوشا در این بازدید که مدیران کل؛ شرکت آب منطقه ای، آبفا، منابع طبیعی و محیط زیست هم حضور داشتند، اضافه نمود: کردستان، استان طلایی کشور است و بایستی با تلاش و عزم همگانی این عنوان را به دست آوریم که مجموعه طلای کردستان برای دست یابی استان به این عنوان، بسیار مهم است.
وی ادامه داد: اقدامات ( جاده سازی و آسفالت راه روستایی) شرکت توسعه معادن طلای کردستان در شهرستان سقز در قالب مسئولیت اجتماعی قابل تقدیر است.
وی یادآور شد: عملیات اجرای کارخانه طلای سقز آذر سال گذشته و در سفر پروژه ای رئیس جمهور به استان کلید خورد.
مدیرعامل شرکت طلای کردستان هم بیان نمود: میزان سرمایه گذاری پروژه طلای سقز ۶۵ میلیون دلار و ظرفیت سالانه کارخانه ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا است.
مقداد مجدی، میزان اشتغالزایی در این پروژه را ۳۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: در بحث مهندسی و اجرا و تامین سرمایه هیچ مشکلی نداریم و چالش پیش روی ما مربوط به مجوزهای حین اجرا است که با صدور آنها سرعت فعالیت ما هم افزایش می یابد.
وی خواستار تعامل مدیران دستگاه های ذیربط در ارتباط با صدور مجوز برای فعالیت در حوزه توسعه سینه کار و اجرای راه دسترسی از معدن به کارخانه شد.
وی بیان نمود: شرکت در بحث مسئولیت های اجتماعی در حوزه مرمت مساجد و مدارس، جاده سازی، آسفالت راه روستایی و حمایت از برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی تاکنون شرکت ۳۲.۵ میلیارد تومان هزینه نموده است.