یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۸:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۳ ساعت ۱۲:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان، فرماندار سقز در اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر کوردی:

سقز به عنوان شهر خلاق تئاتر صحنه ای معرفی شود

فرماندار سقز در اختتامیه هجدهمین جشنواره تئاتر کوردی، اظهار داشت: ثبت جشنواره در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از اجرای نمایش های برگزیده جشنواره در شهرهای کوردنشین، مشخص نمودن دبیر جشنواره نوزدهم از بین هنرمندان سقزی و فعالیت دبیرخانه در طول سال، افق دید این رویداد کلان فرهنگی - هنری باشد.

جعفر توان افزود: در کمیته برنامه ریزی شهرستان ۸ میلیارد تومان برای پلاتو اختصاص یافت و برای تجهیز نور و صوت این مکان ۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر مصوب شد.
وی با عنوان اینکه، استقبال مردم از رویدادهای فرهنگی و هنری را می ستایم، بیان نمود: در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری از محل مسئولیت اجتماعی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برای تئاتر کوردی اختصاص یافت.
رئیس ستاد برگزاری جشنواره تئاتر کوردی با بیان اینکه، نقش اصلی در اجرای این رویداد را هنرمندان برعهده داشتند، از تلاش های اعضای شورای تامین و اداری تقدیر نمود.
وی اضافه نمود: تئاتر سقز، شناسنامه هنری و برند فرهنگی و هنری شهرستان با قدمت ۳۵۰۰ ساله و این رویداد به درختی تنومند تبدیل شده و هنرمندان زیادی به جامعه معرفی نموده است.