پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۰:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: کشاورزی پیشران توسعه است / فعالان عرصه کشاورزی، مطالبات را به جد پیگیری کنند

فرماندار سقز در نشست با تشکل های بخش کشاورزی، شامل نمایندگان تعاونی های دامداری، مرغداری، زنبورداری، نظام صنفی و مهندسی کشاورزی و جمعی از فارغ التحصیلان و گروه خُرد زنان روستایی، با بیان این مطلب؛ وجود روحیه مطالبه گری را برای پیشبرد امور بسیار با اهمیت برشمرد.

جعفر توان در این نشست، عنوان نمود: استفاده از آب سدهای کشاورزی برای تقویت اقتصاد کشاورزی، تکمیل ساحل چپ و راست سدچراغ ویس برای آبی نمودن زمین های کشاورزی و توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه بزرگ کشاورزی بسیار ضروری است.
توان اضافه نمود: تلاش برای جذب نهاده ها با توجه به ظرفیت شهرستان سقز، تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، احداث خط نفوذی برق در منطقه روستای قشلاق رضا با مشارکت سرمایه گذاران و دولت وجذب تسهیلات ارزان به جد پیگیری خواهد شد.
وی اظهار داشت: واگذاری زمین برای عرضه محصولات کشاورزی، سرمایه گذاری در قالب تعاونی، راه اندازی باسکول سنته و پیگیری احداث سیلوی ذخیره غلات در منطقه تیلکو، از موارد دیگری است که به اقتصاد کشاورزی رونق خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار تشکل های غیر دولتی، خواستار دعوت به مشارکت از کشاورزان برای شرکت در انتخابات اسفندماه شد و یادآور گردید؛ مشارکت یکی از راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری برای مجریان در انتخابات است که انتظار می رود؛ تشکل های کشاورزی هم به عنوان کارگزاران توانمند این حوزه گسترده از مردم برای شرکت در حماسه سیاسی دعوت نمایند.
در این نشست، شرکت کنندگان خواستار واگذاری نهاده های دامی بر اساس جمعیت دامی و ظرفیت شهرستان، تسریع در راه اندازی سایت گلخانه چاغرلو، تخصیص آب کشاورزی از سدها، تسریع در رفع تداخلات کشاورزی به ویژه در بخش سرشیو، استخدام کارشناسان کشاورزی، واگذاری تسهیلات ارزان برای خرید ادوات کشاورزی، توجه به باشماق به عنوان قطب گردو و فعال شدن جایگاه سوخت این روستا و توجه به آموزش زنان روستایی حوزه مشاغل خانگی شدند.