پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۳۰:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ساعت ۲۳:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

پیام فرماندار سقز به مناسب برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی

هنر، کاری خلاقانه و نوعی مهارت آفریدن زیبایی ها؛ آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که برای اثرگذاری یا انتقال یک مفهوم، خلق می‌شود.

تئاتر به عنوان یکی از هنرهای تاثیرگذار با قدمت ۳ هزار ساله با گذشت زمان و گسترش عناصری مانند سینما، تلویزیون و شبکه های اجتماعی، همچنان جایگاه خود را در زندگی ما حفظ کرده است.
هنرمندان با عناصر خلاقانه و ترکیب عناصر بصری، شنیداری و احساسی، صحنه ای زنده را خلق می کنند که باعث تقویت حس اجتماعی و همدلی می شود.
تئاتر، هنر ارتقای ویژگی های انسانی و اندیشه ساز است که فرهنگ از دل آن می جوشد و این عرصه از هنر، نقش مهمی در زندگی و حفظ باورها دارد.
تئاتر کُردی سقز به عنوان برند فرهنگی- هنری شهرستان سقز با قدمتی فراوان و وجود هنرمندانی گرانمایه و مردمانی هنر دوست و حامی فرهنگی و هنر، امروزه شهره عام و خاص است.
به هنرمندان این مرز و بوم و سرزمین فرهنگ وهنر می بالیم و مایه مباهات و تبریکات است که باری دیگر شاهد برگزاری دوره ای دیگر از این رویداد فرهنگی فاخر هستیم.
ضمن خیرمقدم به هنرمندان و گروه های شرکت کننده، عکاسان، بازبینان و داوران، منتقدان، پیشکسوتان و اصحاب رسانه ، در این راستا از استانداری کردستان، تمام هنرمندان، دبیر، دبیراجرایی و کمیته ها، اعضای ستاد اجرایی شهرستان متشکل از شورای اسلامی شهر، شهرداری، اتاق اصناف، ادارات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان که با همدلی و مساعدت وافر باعث شدند تا شمع هجدمین دوره نیز روشن گردد، بسیار سپاسگزارم.
در این مسیر، تلاش و مساعدت های معادن شهرستان سقز را که در قالب مسئولیت اجتماعی این حوزه از فرهنگ و هنر را یاری دادند تا هم به توانمندی ها افزوده و هم سبب فراهم شدن شور و نشاط در شهرستان فراهم گردد، می ستایم.
شایان ذکر است که یکی از کارهای اساسی در آستانه برگزاری این دوره در دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی، تکمیل و تجهیز سالن پلاتو به عنوان یک مکان حرفه ای برای تمرین و ممارست فعالان عرصه هنرهای نمایش است که بسی مایه فخر است که برای افزودن به زیرساخت های فرهنگی شهرستان، گامی مناسب برداشته شد.
بی تردید تقویت زیرساخت ها، ثبت این جشنواره در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتقای جایگاه تئاتر کُردی، فعالیت منظم دبیرخانه و حمایت از تدوین و تالیف نمایشنامه نویسی نیز به جد رصد و پیگیری خواهد شد.

در پایان امید است که این عزم و اراده و همدلی در دوره های دیگر فزونتر گردد. ان شاا..
جعفر توان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز