چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۵:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۲۱:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری نشست هم اندیشی روحانیان سقز با مسئولان استانی و شهرستانی

نشست هم اندیشی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و فرماندار ویژه سقز با امام جمعه سقز، رئیس مرکز بزرگ اسلامی و جمعی از روحانیان برگزار شد.

در این نشست که با محور دهه مبارک فجر، انتخابات و غزه محور اتحاد جهان اسلامی برگزار شد، فرماندار سقز با اشاره به نقش مهم روحانیان در اجتماع، تلاش و جایگاه این قشر را در روشنگری بسیار با اهمیت برشمرد.
جعفر توان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه از روحانیان خواست تا وظایف نمایندگان مجلس و قوه مقننه را در نشست با مردم و خطبه های نماز جمعه تشریح کنند.
وی همچنین به بخشی از سوالات روحانیان پاسخ داد و عنوان نمود: از تمام ظرفیت های شهرستان برای رفع مشکلات استفاده خواهیم نمود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم خواستار تلاش مجدانه روحانیان برای پیگیری مطالبات شد و عنوان نمود: مرکز بزرگ اسلامی، خانه و منزلگاه روحانیان است.
وی با بیان اینکه بایستی در گفتارها وسخنان، واقعیت ها برای مردم بیان شود اضافه نمود: روحانیان بایستی به دستاوردهای کشورمان توجه و واقعیت ها را برای مردم تشریح کنند.
در ادامه روحانیان پیرامون؛ اهمیت انتقاد سازنده برای ارتقای فکری مسئولان، اهمیت مسئولیت در اسلام، نقش انتقاد پذیری در سازندگی، توجه به مسئولیت به عنوان یک تکلیف نه تشریفات، امانت داری و تخصص در واگذاری مسئولیت ها، احیای اعتماد بین مردم و مسئولان، اهمیت اشتغال جوانان، تثبیت اقتصاد، توجه به مسکن، توجه به معیشت روحانیان، تقویت مراکز علوم دینی، اهمیت رسانه برای ترویج روشنگری و احیای موقوفه چی چی خوار، صحبت نمودند.
در این نشست، روحانیان از حاج آقا پودذهبی به دلیل انتصاب ماموستا احمد پور، از روحانیان اهل سنت استان کردستان به عنوان مدیر جدید مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تشکر نمودند.