چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۴۷:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۷:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: مردم محوری باعث کارآمدی دولت خواهد شد

فرماندار سقز روز دوشنبه در نشست با امام جمعه، مدیران مرکز بزرگ اسلامی و اوقاف و جمعی از ائمه جماعات مساجد، هیات امنا و خادمان، اظهار داشت: مردم محوری باعث کارآمدی دولت و قدرت آفرینی دورن زا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان افزود: مسجد محوری، به عنوان یکی از رویکردهای دولت سیزدهم بایستی به جد مورد توجه و نبایستی از این ظرفیت مهم و پایگاه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی غفلت نمود.
توان عنوان نمود: حضور در مساجد در قالب میزخدمت، مشورت گرفتن از هیات امنای مساجد و روحانیان برای تسریع در رفع مشکلات و کمک به توسعه شهرستان سقز از رویکردهای مسجد محوری است.
وی ادامه داد: حضور سیاسی مردم زیربنای حکمرانی مردمی و مشارکت آحاد مردم در فرایند ساخت اجتماع آنچنان ضروری و پایه ای است که بدون آن توسعه پایدار و مطلوب امکان ناپذیر است.
فرماندار سقز هدف از برگزاری نشست با قشرهای مختلف را هم اندیشی و هم افزایی برای خدمت به مردم و توان افزایی مجموعه اداری برای تلاش بیشتر و ارتقای شاخص های توسعه ای برشمرد و خواستار مشارکت همگان برای نگاه عمیق به مسایل و سعی و کوشش برای آبادانی شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه خدمات مناسبی انجام شده ولی تا رسیدن به مطلوب ها و میانگین استانی در بیشتر شاخصهای توسعه ای، فاصله معنادار وجود دارد، عنوان نمود: مردم شهرستان سقز بایستی با ادبیات مشترک، فهم مشترک و بیان مشترک برای توسعه روز افزون و بیان مطالبات به حق، به جد تلاش کنند.
وی همچنین با بیان اینکه جامعه بدون روحانی به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مانند جامعه بدون طبیب است، اظهار داشت: تعدادی از روستاهای شهرستان متاسفانه امام جماعت ندارند و بایستی برای جذب روحانی به جد تلاش نمائیم.
جعفر توان اضافه نمود: کمک به مساجد و روحانیان از طریق ادار اوقاف و درآمد مازاد موقوفات و در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، از برنامه های الزامی برای این حوزه است.
فرماندار سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، شرکت ننمودن در انتخابات به مثابه بی تفاوتی در برابر اجتماع و جامعه است، نقش روحانیان در انتخابات را تبیین گری و بصیرت افزایی برشمرد.
در ادامه ماموستا سید فاروق حسینی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی با محور؛ نقش مبلغان دینی در اجتماع و ادامه روند تکمیل نمودن مدرسه علوم دینی و شرکت کنندگان پیرامون ضرورت اشتغال آفرینی، راه اندازی طرح های اشتغالزا، فعالیت مناسب تاکسیرانی، کیفیت مناسب طرحهای عمران شهری و ضرورت اجرای طرحهای عام المنفعه، تسهیل در ترافیک، ضرورت اتحاد اعضای شورای اسلامی برای خدمت به مردم، اجرای بلوار ۴۵ متری و پل مالیاتی، اجرای روگذ و زیرگذر استاد همین، استفاده از ظرفیت رودخانه چم سقز، جمع آوری معتادان متجاهر، بازسازی و نوسازی مساجد به ایراد سخن پرداختند.