پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۰:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۵ ساعت ۱۷:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

ارسال ۳۰ اثر به هجدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز اظهار داشت: ۳۰ اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه ارسال شد که توسط هیات بازبین ارزیابی و آثار برتر، بسته به امکانات اجرایی برای حضور در جشنواره، انتخاب خواهند شد.

فریدون حامدی افزود: از میان آثار رسیده به جشنواره ۱۳ نمایش خارجی شامل ۸ نمایش از اقلیم کردستان عراق، شامل شهرهای کرکوک، سلیمانیه، اربیل، دهوک و چمچمال، دو نمایش از کردستان ترکیه و دو نمایش از سوریه برای چهار ظرفیت جشنواره و ۱۷ اثر داخلی شامل سقز(۳نمایش)، سنندج( ۶ نمایش)، ارومیه (سه نمایش)، مهاباد( ۱)، جوانرود( ۱)، کرمانشاه(۱)، سردشت( ۱)و قروه(۱)، برای ۶ ظرفیت جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.
وی اعلام نمود: نتایج بازبینی در نیمه دوم بهمن ماه اعلام و در صورتی که منابع مالی جشنواره به موقع تامین گردد از ۲۷ بهمن تا یکم اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز خواهیم بود.
حامدی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره با ترکیبی از هنرمندان جوان و پیشکسوتان عرصه نمایش شهرستان و با بهره‌مندی از تجارب مجریان فرهنگی و هنری، از دو ماه پیش تشکیل و درنشست‌هایی نسبت به برنامه‌ریزی، تعیین مسئولان کمیته‌های تخصصی، اعلام فراخوان مسابقه عکاسی و پوستر جشنواره اقدام نمود.
وی یادآور شد: نصب المان شهری جشنواره در سطح شهر و تکمیل و تجهیز پلاتو از اهم مواردی بود که توسط اعضای دبیرخانه پیگیری و دنبال شد.
دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز عنوان نمود: در بخش عکاسی استقبال خوبی شده و منتظر ارسال آثار هنرمندان طراح و گرافیست در بخش پوستر هستیم.