پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۹:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۴ ساعت ۲۲:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

طرح هادی در ۷۰ روستای سقز اجرا شده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز با اشاره به عملکرد حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: طرح هادی شامل جدول گذاری، سنگ فرش، دیوار حائل، زیرسازی سطح معابر و آسفالت معابر که تاکنون در ۷۰ روستای شهرستان سقز اجرا و در حال انجام است.

رحمان سلیمانی با بیان اینکه اجرای طرح هادی ۱۳ روستا در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، استانی و ملی صورت گرفته است، افزود: برای زیرسازی معابر به مساحت ۳۰ هزار متر مربع از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان هزینه شده و ۷ روستا از محل اعتبارات قیر ملی آسفالت شده است.
سلیمانی اضافه کرد: امسال هم در ۳۱ روستا اجرای طرح هادی انجام شده و همچنین در ۸ روستا جدول گذاری، در ۲ روستا دیوار حائل و در ۱۹ روستای دیگر زیرسازی و آماده سازی سطح معابر با استفاده از ناوگان ماشین آلات بنیاد مسکن به مساحت ۸۰ هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و مشارکت اهالی روستا و دهیاری‌ها اجرا شده است.
وی ادامه داد: آسفالت سطح معابر در ۱۶ روستا به مساحت ۷۳ هزار متر مربع با اعتبار بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر ملی انجام شده است.
وی با اشاره به بازنگری و مطالعه نقشه طرح هادی در روستاهای هر چهار بخش افزود: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ روستا بازنگری نقشه طرح هادی توسط مشاوران انجام شده است و از سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۵۰ روستا توسط مشاوران مربوطه در حال بازنگری و مطالعه نقشه طرح هادی می‌باشند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز به تعداد ۲۸۱ سهمیه تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان سقز هم اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح با مشارکت و همکاری خوب بانک های عامل ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۲۴۵ نفر پرداخت شده است که از این تعداد حدود ۳۰ درصد ، به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ر ه ) و بهزیستی تعلق گرفته است.
وی افزود: انتظار می رود در سال جاری با توجه به افزایش سقف اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکن روستایی با همکاری و رعایت ضمانت بانکی توسط بانکها و همچنین مشارکت و استقبال متقاضیان جهت دریافت و بازپرداخت تسهیلات دریافتی، و با عنایت به جلسات اخیر با روسا و مدیران کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی، بیشترین درصد استقبال را در مددجویان تحت پوشش این دو اداره محترم خواهیم داشت ‌.

سلیمانی یادآور شد: برای تکمیل واحدهای نیمه تمام طرح مقاوم سازی مسکن روستایی نیز ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به ۱۴۲ نفر و همچنین ۶۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه به ۱۲ نفر پرداخت شده است.
وی در بخشی از سخنان به صدور سند مالکیت روستایی اشاره کرد و افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ هزار و ۳۵۶ جلد سند مالکیت روستایی با مشارکت اداره ثبت اسناد توسط بنیاد مسکن صادر شده و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۲۹ جلد سند و نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۰ جلد سند مالکیت صادر خواهد شد .
وی اضافه کرد: در خصوص واگذاری زمین به متقاضیان روستایی هم ، تاکنون ۶۷۰ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.