پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۲۵:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲ ساعت ۲۳:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

سقز، میزبان جلسه استانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

دویست و دهمین کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید ویژه طرحهای تولیدی شهرستان سقز و تعدادی طرح تولیدی شهرهای؛ دیواندره، بانه، دهگلان، مریوان و قروه با حضور اعضای استانی و شهرستانی، در سقز برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست دکتر نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان برگزار شد، فرماندار سقز، با بیان اینکه تعدادی از این طرحها بارها در کارگروه شهرستانی مطرح شده، خواستار تسریع و تسهیلگری مدیران استانی شد.
جعفر توان همچنین واگذاری تسهیلات به صاحبان طرحها، ضرورت تسریع در تملک شهرک صنعتی شماره ۲ در عصرآباد، تسریع در ارائه زیرساخت ها به طرح ها، آماده سازی فاز دو ناحیه صنعتی صاحب و واگذاری زمین راکد طرحهای دولتی را برای سرمایه گذاری از موارد ضروری برشمرد.
توان همچنین بر رفع مشکل کارخانه آرد آدمی، مجتمع کوردمال، تعاونی مسکن فرهنگیان، فعال نمودن ایستگاه تحقیقاتی بز مرخز یا واگذاری آن برای سایر فعالیت های تاثیرگذار در روند اقتصادی شهرستان، تصریح نمود.
وی همچنین با بیان اینکه یکی از موارد درخواست شده از استان برای طرح در کارگروه، سنگ تزئینی در محدوده کوه بالوقایه است، عنوان نمود: به دلیل اینکه این محدوده برای قشرهای مختلف مردمی از زوایای مختلف زیست محیطی، تاریخی، طبیعی و ورزشی و گردشگری مهم است، لغو پروانه اکتشاف معدنی این محدوده به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است.
در این جلسه، دکتر علی نوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان هم بر توسعه شهرک صنعتی بیجار، ضرورت بررسی اهلیت سرمایه گذاران از نظر میزان آورده، اهلیت سنجی واحدها، ارتقای رده شهرک ها برای استقرار تعدادی دیگر از واحدها، استقرار مناسب صنایع در شهرک ها، رعایت مسایل و ملاحظات زیست محیطی و همراهی بدنه کارشناسی ادارات کل، تاکید نمود.