پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۳:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۷:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

صیانت از رسانه، محور اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی

تاکید فرماندار سقز بر نقش آفرینی رسانه ها در انتخابات

فرماندار سقز در جمع تعدادی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی اظهار داشت: رسانه‏‌ها در شکل دهی به افکار عمومی و یادآوری رخدادهای مهم، نقش موثری برعهده دارند که با توجه به در پیش بودن انتخابات، انتظار این است که در کنار مطالبه گری به حق خواسته های شهروندان، با آگاه سازی، مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

جعفر توان در این نشست سه ساعته که رئیس هیات نظارت انتخابات و جمعی از مدیران دیگر هم حضور داشتند، با بیان اینکه بایستی مردم در آرامش تصمیم بگیرند و یکی از تصمیم های مهم برای آینده اجتماع، شرکت در انتخابات است بر نقش رسانه ها در آگاه سازی و فراهم سازی بسترهای آرامش در جامعه تاکید نمود.
توان همچنین عنوان نمود: قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که مردم بایستی به این رسالت توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه وظیفه مجریان انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم و صیانت از آرای مردم است، تصریح نمود: تمام مجریان با حفظ بی طرفی به این امر واقف هستند و خطایی در این حوزه قابل بخشش نیست.
رئیس هیات اجرایی انتخابات و فرماندار شهرستان سقز با اشاره به خدمات انجام شده و با اذعان به مشکلات تاکید نمود: مشکلات و ضعف ها را قبول داریم و از رسانه ها انتظار این است که به وظایف خود که همانا نقد و پیشنهاد سازنده و نظارت است عمل کنند نه مسیر تخریب پیش گیرند.
در این نشست کیوان جهانی، رئیس دادگستری شهرستان سقز هم نقش اصحاب رسانه را در دعوت مردم به شرکت در انتخابات و آگاه سازی مهم برشمرد و از آنان خواست تا با حفظ بی طرفی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تلاش کنند.
وی با برشمردن تعدادی از قوانینف افزود: رسانه ها از انتشار اخبار مغرضانه، تهدید، هتک حرمت، نشر اکاذیب، نوشتن مطالب خلاف واقع و تخریب کاندیداها دوری کنند.
علیرضا رضاپور، دادستان سقز هم با اشاره به نمونه هایی از مشکلات اجرایی بر سر اجرای طرحهای عمرانی بر انتشار مطالب مستند و گزارش های قابل استناد و پیگیرانه توسط خبرنگاران برای اثرگذاری بیشتر تاکید نمود.