یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۵۹:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ساعت ۲۱:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار در نشست با دهیاران بخش امام: 

بیشترین اعتبارات شهرستان سقز در روستاها هزینه شده است

فرماندار سقز اظهار داشت: از مجموع 370 میلیارد تومان اعتبار از بخش ها و سرفصل های مختلف، بیشترین اعتبار به آبادی های شهرستان سقز اختصاص یافته است.

جعفر توان در نشست با بخشدار، مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آبفا، رئیس شورای بخش و دهیاران بخش امام با اشاره به اقدامات و خدمات انجام شده بر مطالبه گری به حق درخواست ها و مشکلات آبادی ها تاکید و تصریح نمود: دهیاران از پیگیری، روشنگری خدمات و جهاد تبیین خسته نشوند.
توان افزود: تقویت زیرساخت های مخابراتی، آسفالت راه روستایی، گازرسانی، شروع به کار ساخت خانه بهداشت برای افزایش این مهم، تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار و تکخوانی کنتور برق، اجرای طرح هادی، رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ادامه تکمیل مجتمع های آبرسانی از مهمترین اقدامات در دو سال گذشته در روستاهای شهرستان بوده که برای ارتقای شاخص های توسعه ای به جد تلاش نموده ایم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به شاخص میانگین استانی و کشوری در برخی از حوزه ها، فاصله معنا داری وجود دارد که با مساعدت و عزم جهادی مدیران استانی و شهرستانی، تلاش خواهیم نمود که این حوزه ها ارتقا یابند.
وی با اشاره به دغدغه مردم آبادی های در جوار مرز در خصوص برخورداری از مزایای بازشدن گذرگاه سیف در بحث صادرات و واردات کالا، عنوان نمود: برای آغاز به کار هرچه زودتر این مهم و استقرار گمرک در تلاش هستیم.
جعفر توان با اشاره به دغدغه دهیاران اظهار داشت: استقرار فوریت های پزشکی جاده ای در مسیر روستاهای دهستان خورخوره، احداث سالن ورزشی و بهسازی مسیر دو راهی ایرانخواه تکاب به جد پیگیری خواهد شد.
وی از تلاش تعدادی از دهیاران برای جلب مشارکت های مردمی در اجرای طرح های عمرانی، جذب خیر مدرسه ساز و اقدامات مناسب چون اجرای سپتینک تانک برای دفع بهداشتی فاضلاب تشکر و اعلام نمود: افزایش مشارکت های مردمی، استفاده از ظرفیت معادن، سرعت بخشی در آبادانی روستا و رفاه مردم را در برخواهد داشت.
وی یادآور شد: کار در چارچوب قانون، تلاش برای بازگرداندن افراد تارک از تحصیل، پیگیری برنامه منظم بهورزان برای حضور در روستاها، استفاده از ظرفیت خوابگاه های دانش آموزشی برای تحصیل، همفکری دهیاران با اعضای شورای اسلامی روستا برای توسعه روستا از دیگر اولویت های کاری دهیاران باشد.

فرماندار سقز همچنین خطاب به دهیاران به عنوان مدیران روستا و کارگزاران دولت با بیان اینکه ۴ راهبرد « مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت » از سوی مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات در اسفندماه تعیین شده است، تصریح نمود: دهیاران با حفظ بی طرفی بایستی از مردم برای مشارکت در این رویداد سیاسی دعوت و در این مسیر به جد تلاش کنند.

مطالبات دهیاران بخش امام:
آسفالت جاده، اجرای کامل طرح هادی، رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی، اجرای دیوار حائل، آنتن دهی تلفن همراه، ساماندهی گلزار شهدا، تخریب ساختمان های فرسوده اداری و استفاده از ساختمان مناسب اداری بلاتکلیف برای از خدمات عام المنفعه، تدبیر برای پرداخت بدهی دهیاری ها موضوع اجرای طرح هادی، تقویت اینترنت، وجود بافت های فرسوده و عدم تخریب توسط مالکان، اجرا و ترمیم شبکه آبرسانی، تکمیل مجتمع های آبرسانی، احداث پل، کمبود اعتبارات دهیاری، کموبد خودرو حمل زباله، تکمیل حیاط مدارس، احداث زمین ورزشی و خانه ورزش، فنس کشی آرامستان، بازبینی طرح هادی، جابجایی تیر و ترانس برق، تسطیح و رگلاژ جاده، خط کشی مسیرهای اصلی، جلوگیری از افزایش خانه باغ ها، رفع نقاط حادثه خیز.