جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۳:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت ۱۱:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

توسعه بیش از ۷۰۰پورت مخابراتی در ۱۰ روستای شهرستان سقز

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اجرای طرح توسعه و ایجاد زیر ساخت های مخابراتی در روستاها، ۷۰۴پورت ADSL و تلفن ثابت در۱۰روستای شهرستان سقز در هفته گذشته ظرفیت سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت افزود: از مجموع ۷۰۴ پورت ظرفیت سازی شده تعداد ۵۱۲ مورد آن مربوط به خط تلفن ثابت و ۱۹۲پورت آن مربوط به ADSL است.
حکمت اظهارداشت: پروژه توسعه پورت های اینترنت پرسرعت مخابرات در روستاهای «قیلسون، شمسه، کهریزه حومه، سرا،کیله شین و قباغلو» با ظرفیت سازی ۳۲ پورت در هر روستا اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: در این روستاها ۶۰۸ پورت ADSL منصوبه وجود دارد که تعداد ۱۹۲ پورت آن در هفته گذشته ظرفیت سازی شده است.
وی اعلام کرد: الان از مجموع پورت های منصوبه تعداد ۳۶۸ پورت آن به مشتریان واگذار شده و امکان واگذاری پورت های جدید به متقاضیان فراهم است.
وی به ظرفیت سازی ۵۱۲ خط تلفن ثابت در روستاهای « باغلوجه، شیخ چوپان، خورخوره و جعفرخان» هم اشاره و عنوان کرد: در هرکدام از روستای یاد شده ۱۲۸ خط تلفن ثابت دایر شده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد: با اجرای پروژه تغییر و تعویض سوییچ تلفن ثابت به سیستم های جدید شاهد بهبود کیفیت و ارتقا سطح کمی خدمات سرویس تلفن ثابت در این روستاها هستیم.
وی با اشاره به اینکه کاهش شکاف دیجیتالی و ارائه یکسان خدمات مخابراتی در نقاط شهری و روستایی از استراتژیهای دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن درمنطقه است یادآورشد: تامین تجهیزات ارتباطی همگام با پیشرفت فن آوری و تکنولوژی های مخابراتی و ایجاد زیرساخت ها متناسب با موقعیت توپوگرافی و جغرافیایی در استان را در دستور کار قرار داده ایم.