جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۳:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ساعت ۲۳:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است

فرماندار سقز، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و بزرگداشت مقام مادر و تسلیت چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: هدف اصلی از برگزاری یادواره شهدا این است که ما قدردان این عزیزان باشیم.

جعفر توان در آیین حماسی و گردهمایی بزرگ فرزندان حاج قاسم که به مناسبت دهه بصیرت و هفته مقاومت اسلامی در پردیس سینمایی مهر برگزار شد، برگزاری یادمان شهدا را بزرگترین اقدام در راه شناساندن راه و مسیر شهدا عنوان کرد و افزود: هدف از این برنامه ها، شناخت شخصیت شهدا، منتقل کردن زحمات و رشادت های این بزرگواران به نسل های بعدی است.
توان به خصلت های متمایز سردار دلها، همچون ساده زیستی و ولایت پذیری اشاره کرد و گفت: این خصوصیت ها، شهید سلیمانی را چون نگینی درخشان در میان یاران محبوب انقلاب اسلامی کرده بود.
توان با تأکید بر اینکه دفاع از مظلومان و مبارزه با استکبار از ثمرات اقدامات شهید سلیمانی بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد این شهید خاطر نشان فرمودند که شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است.
وی مقاومت ملت ایثارگر فلسطین در برابر تجاور اسرائیل غاصب را از دستاوردهای فکری و عملی شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: یادمان شهیدانی چون شهید حاج قاسم، نسلهای آینده را به ادامه این راه مقدس تشویق می کند.
وی با اشاره به اینکه خواسته شهدا از مردم، حفظ نظام جمهوری اسلامی و تبعیت بدون شرط از اصل ولایت فقیه است، بیان داشت: سیره و راه شهدا در طریق الی الله آنان را به جاودانگی و عزت رساند بنابراین وظیفه همه ماست که از شهدا به عنوان الگوی واقعی جامعه تبعیت نماییم.
فرماندار سقز، جهاد تبیین و روشنگری خدمات نظام جمهوری اسلامی در بیش از چهل سال از عمر انقلاب را مسئله مهم روز ذکر کرد و افزود: روشنگری به همه آحاد جامعه به ویژه نسل جدید در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و دیگر زمینه ها باید بیشتر از همیشه مورد دقت واقع شود.
وی در ادامه یکی از ۴ راهبرد مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری که باید سرلوحه دست اندرکاران انتخابات باشد، را مشارکت عنوان نمود و افزود: راهبردهای دیگر « امنیت، سلامت و رقابت » است که تمام تلاش مجریان از جمله فرمانداری و هیات اجرایی، فراهم سازی بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و حفظ بی طرفی است.