جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۳۰:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۹ ساعت ۱۱:۱۳
لینک کوتاه مطلب:

‍‍ فرماندار سقز: ایجاد تحول در کشور از ثمرات انتخابات است

فرماندار سقز در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی و تقدیر از آموزشیاران و سوادآموزان، اظهار داشت: با تشکیل نهضت سوادآموزی، مردم عزم خود را جزم کردند تا جرثومه خبیث بیسوادی را که در سراسر کشور ریشه دوانده بود، قطع کنند و به جای آن، نهال سرسبز و با طراوت دانش بکارند.

جعفر توان اضافه نمود: سوادآموزان و زحمت کشان نهضت سوادآموزی، مجاهدان خستگی ناپذیرند که با سلاح دانش و توشه ایمان و بردباری به میدان مبارزه با جهل و بیسوادی قدم گذاشتند.
توان همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات، عنوان نمود: انتخابات، سرمایه گذاری انسانی و تبدیل شدن ظرفیت های انسانی به بالفعل از دیگر ثمرات انتخابات است.
جعفر توان افزود: انتخابات، نماد مردم سالاری دینی و دخالت در سرنوشت کشور و مشارکت در این امر سیاسی حق مردم است.
جعفر توان با بیان اینکه وظیفه وزارت کشور و در شهرستان ها، فرمانداری، بسترسازی برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن و حفظ بی طرفی مجریان است، افزود: از تمام امکانات برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و بی طرفانه استفاده می کنیم.
فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان سقز با اشاره به ۴ راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت » مدنظر مقام معظم رهبری در انتخابات، اظهار داشت: رعایت این ۴ مولفه به جد مدنظر برگزار کنندگان این حماسه بزرگ و سیاسی در شهرستان سقز است.
وی همچنین با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری تشکیل شده است، ادامه داد: تخریب نامزدها در فضای مجازی، جرم و با عوامل آن، برخورد قانونی خواهد شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود بهره برداری از فرودگاه، آبگیری کامل سد چراغ ویس، آبرسانی به شهر سقز به طول ۳۲.۲ کیلومتر ( آبرسانی از مدول دوم تصفیه‌خانه شماره ۲ سقز از سد چراغ ویس و افزایش ۶۰۰ لیتر برثانیه)، بهره برداری از ۴۷ کلاس درس، تلاش برای استفاده از حقابه آب سد شهیدکاظمی برای کشاورزی را از اقدامات تازه و در دست اقدام برای توسعه و آبادانی شهرستان سقز برشمرد.
وی همچنین یادآور شد: بعد از راه بیشترین اعتبارات به میزان ۷۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی و بازآفرینی شهری برای آموزش و پرورش در نظرگرفته شده است.