چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۲۴:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۹ ساعت ۱۸:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: ۴۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش، اعتبار اختصاص خواهد یافت

فرماندار سقز در نشست با فرهنگیان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، برگزار شد، اظهار داشت: 40 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش، اعتبار اختصاص خواهد یافت
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان باری دیگر به بی توجهی آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نسبت به شهرستان سقز، انتقاد نمود.
توان افزود: شهرستان سقز با وجود اینکه نسبت به سرانه جمعیت داری بیشترین دانش آموز در استان است هنوز دارای استخرشنا برای این قشر نیست.
وی استدلال نمود: همچنین سالن شهید ترکمن با وجود اینکه ساخت آن از سالها شروع شده ولی هنوز نیمه کاره است و  آموزشگاه ۶ کلاسه شهرک دانشگاه که از سال ۸۷ ساخت آن شروع شده و مدرسه ۱۸ کلاسه هنوز به اتمام نرسیده است.
وی یکی از دغدغه های اساسی را کمبود نیرو به ویژه در مقطع ابتدایی برشمرد و عنوان نمود: روستاهای «کنده سوره و کرویان» در سال تحصیلی، به مدت دو ماه دارای معلم نبودند.
جعفر توان نیز با اشاره به درخواست و مطالبه فرهنگیان مبنی بر ثبت نام در نهضت ملی مسکن عنوان نمود: در شهرستان سقز، روند ساخت مسکن دارای فرآیندی مناسب و ساخت ۱۱۹۶ واحد در ۴۶ بلوک شروع شده است.
وی اضافه نمود: اسامی ۶ هزار نفر نیز در حال پالایش است و همچنین در بحث اختصاص زمین ۱۱۲ هکتار الحاق به محدوده شده، بنیاد مستضعفان ۷ هکتار زمین اختصاص داده ، مجوز زمین های اوقاف برای ساخت مسکن روحانیان اخذ شده و تخریب منازل سازمانی برای طرح نهضت مسکن در دستور کار قرار خواهد گرفت.
آموزش و پرورش باید امید آفرین باشد
حجت الاسلام و المسلمین، عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشست با فرهنگیان اظهار داشت: در جامعه مضطرب و بدون نشاط و امید، علم جای خود را پیدا نمی کند و دانش آموزان در یک موقعیت امید آفرین و آرامش می توانند، درس بخوانند.
پورذهبی، همچنین خواستار استفاده از افراد تحصیلکرده به عنوان حق التدریس برای جبران کمبودهای نیروی انسانی، دوری نمودن از دو قطبی کردن جامعه و اهمیت وحدت، توجه به هویت دانش آموزان، قرار ندادن قومیت در برابر ملیت و عشق ورزیدن به کشور شد.
مسایل و مشکلات رتبه بندی به ویژه فرآیند آن، کمبود معلم در مقاطع مختلف به ویژه مقطع ابتدایی، فرسوده و تخریبی بودن مدارس، ضرورت درج فوق العاده ویژه در احکام، ضرورت توجه به مدارس غیرانتفاعی به ویژه واگذاری زمین برای ساخت این مدارس در مناطق مناسب شهر، کمبود نیروی گفتار درمان و کار درمان در مدارس استنثنایی و توجه به مهارت آموزشی دانش آموزان از جمله دغدغه معلمان وفرهنگیان بود.
حضور در مزار شهدای سقز، نشست و دیدار با روحانیان اهل سنت و نخبگان تشیع، برگزاری دیدار مردی، دیدار با امام جمعه سابق و فعلی، دیدار با خانواده شهیدان روحانی؛ شهید ماموستا عبیدالله محمدی و فتاحیان جانی و جانبازان حسن شیرمحمدی و ناصر صالح پور و بازدید از واحدهای تولید سیگارت، لامپ و کارخانه تازه تاسیس تولید ظروف تفلونی از برنامه سفر یک روز نماینده ولی فقیه در استان کردستان به سقز بود.