جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۲۹:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۹ ساعت ۱۸:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:روند ارتقای شاخص های توسعه ای به جد دنبال می شود

فرماندار سقز اظهار داشت: ارتقای شاخص های توسعه ای آسفالت راه روستایی، برخورداری روستاها از آب شرب سالم، ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به جد رصد شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در دومین جلسه شورای اداری که با حضور حجت الاسلام و المسلمین، عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، افزود: انجام کارهای رفع تداخلات اراضی ۹۵ پلاک از ۳۰۵ پلاک که پیشتر ۲۲ پلاک انجام شده بود، قرار گرفتن شهرستان سقز در رتبه سوم در بحث طرح طوبی و کشت گلخانه ای، افزایش سطح کشت توتون و تلاش برای راه اندازی دوباره کارخانه تولید سیگارت دخانیات سقز، از اقداماتی برای توسعه بخش کشاورزی بوده است.
توان ادامه داد: در بحث راه روستایی هم سال گذشته ۳۴ کیلومتر راه آسفالت شده که این روند امسال نیز ادامه دارد و از ظرفیت معادن و از جمله طلای قلقله برای آسفالت راه روستایی، استفاده خواهیم نمود.
وی با اشاره به حضور هلدینگ های سرمایه گذاری بخش معادن ادامه داد: وجود این شرکت ها و بازکردن حساب بانکی و سرمایه گذاری باعث ارزش افزوده برای شهرستان خواهند شد که روز گذشته مدیرعامل شرکت صدرتامین هم قول داد: دو زمین چمن مصنوعی در روستاهای سقز، احداث شود.
وی عنوان نمود: در بخش بهداشت و درمان هم، ۱۷ پزشک متخصص جذب شده، بخش شیمی درمانی تجهیز و راه اندازی شده و تخت های بستری کودکان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: اتمام گازرسانی به روستاها در سال ۱۴۰۲، تسریع در اتمام طرحهای آبرسانی نیز به جد پیگیری خواهد شد.
رییس شورای اداری شهرستان سقز بیان داشت: با اجرای طرح رفع تنش آبی و اتمام طرحهای آبرسانی در قالب مجتمع های آبرسانی- که به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شروع شده است- تعداد روستاهای تحت پوشش از ۱۶۹ آبادی به ۲۳۰ روستا افزایش خواهد یافت.
جعفر توان همچنین تامین آب شرب سالم و پایدار برای شهر سقز را از دغدغه ها برشمرد و ادامه داد: ۱۲٫۵ کیلومتر خط انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۲ به شماره ۱ اجرا شده که ۵٫۵ کیلومتر در بستر سنگی شهر اجرا گردید.
وی اضافه نمود: آبگیری کامل سدچراغ ویس هم از دغدغه ها و از مصوبه های سفر ریاست جمهوری که داری روند بسیار مناسب است.
فرماندار سقز همچنین افزایش دیماند برق شهرک صنعتی را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به سقز برشمرد و ادامه داد؛ ۸۷ میلیارد ریال به حساب برق منطقه ای واریز و فرایند رفع مشکل در دست اقدام است.
وی عنوان نمود: تبدیل زمین های دیم به آبی در ساحل چپ و راست سد چراغ ویس و رایزنی با مسئولان استانی و کشوری در سفر به شهرستان، اتمام طرحهای ناتمام از جمله هتل ورزش، از دیگر برنامه هاست.
جعفر توان عنوان نمود: یکی از مصوبه هایی سفر ریاست جمهوری به سقز، بازگشایی بازارچه سیف است که در سفر اخیر دکتر سراج، معاون سیاسی رییس قوه قضاییه که از مرز هم بازید نمودند، این دغدغه دولت و مردم را مطرح و امیدوراریم این مصوبه هم اجرایی شود.
وی همچنین از مجموعه شورای تامین و سپاه استان و فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، برای خارج نمودن زمینهای ۱۵ تعاونی از حریم امنیتی تقدیر و تشکر و اظهار نمود: این اقدام ضمن دلگرمی مردم، باعث رونق صنعت ساختمان و اشتغال، خواهد شد.

جعفر توان: مدیران از ظرفیت های قانونی برای ارائه خدمات بیشتر، استفاده کنند
فرماندار سقز خطاب به مسئولان شهرستان، خواستار رعایت نظم و انضباط اداری، پرهیز از برگزاری جلسات در وقت اداری، رعایت حجاب و عفاف اسلامی و الزام کارکنان به آن، حفظ حقوق بیت المال، پاسخگویی سریع به مکاتبات ادارات، استفاده از ظرفیت های قانونی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم، کنترل بازار و مشارکت در اعزام کاروان زائران به مرقد حضرت امام (ره) شد.
فرماندار سقز همچنین با تاکید بر ضرورت شاداب سازی محیط شهر و توجه به پرکردن و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، عنوان نمود: مسابقه اتومبیلرانی به همت ادارات و نهادهای شهرستان در حد عالی برگزار و با استقبال مردم مواجه شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری جزو تاکیدات است یادآور شد: بانک های شهرستان سقز، سال گذشته ۲۵۰۰ تسهیلات از این نوع پرداخت نمودند که امسال فقط ۳۴۰ فقره پرداخت شده است.
وی از نماینده ولی فقیه در استان درخواست نمود: تا مشکل مجموعه سرمایه گذاری کُرد مال، رفع شود و اعتبار ویژه به ساخت کریدور مسیر سقز- بوکان، سقز- دیواندره محدوده ایرانخواه – فتاح آباد و سقز- بانه اختصاص یابد.
ماموستا ابن الخیاط امام جمعه سقز هم، بیکاری جوانان و گرانی و تورم را از دغدغه های اصلی برشمرد.
در این جلسه، رییس و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنته، شهردار سقز، روسای ادارات ورزش و جوانان، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دانشگاه علمی کاربردی با موضوع؛ ضرورت اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری، تدبیر برای برون رفت سنته از بن بست به دلیل حذف از کریدور، اجرای بخشی از مصوبات سفز قبلی نماینده ولی فقیه به مناطق قوخ و تازه آباد، حمایت از قهرمانان و مدال آوران، وضعیت بیکاری جوانان و ضرورت اخذ و جذب ستهیلات برای شرکت های دانش بنیان، به ایراد سخن پرداختند.