شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۳۰:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۸ ساعت ۱۹:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: نقش روابط عمومی ها در توسعه شهرستان، فراموش نشود

فرماندار سقز در آیین بزرگداشت هفته روابط عمومی و تجلیل از کارشناسان این حوزه که در سالن 29 گولان فرمانداری برگزار شد، خواستار تلاش تمام مسئولان و کارشناس روابط عمومی برای توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تفاهم اجتماعی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان افزود: این بخش اداری می تواند با رویکرد دغدغه مندی و مسئولیت اجتماعی، مسایل و مشکلات را احصاء و با برگزاری رویدادهای هم اندیشی با نخبگان و مخاطبان و مشورت دادن به مدیر دستگاه اجرایی، راهکارهای لازم برای رفع مشکلات تدوین و دغدغه های مردم را به سیاست سازمان، تبدیل کند.
توان تصریح نمود: اهمیت روابط عمومی در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، مورد تاکید و بر نقش جهاد تبیین در راستای ضرورت نقش آفرین همگان در نهضت جهاد تبیین و تنویر افکار عمومی، بسیار مورد توجه واقع شده است.
وی بر توجه مدیران به روابط عمومی ها، راه اندازی کانال ارتباطی و خبر رسانی در پیام رسان های داخلی، پاسخگویی به رسانه ها و شبهات رسانه ای، بیان خدمات و دستاوردها، ارتباط با رسانه ها، شفافیت در پاسخگویی به مردم و پاسخگو ماندن و پوشش خبری رویدادهای برجسته در شهرستان تاکید نمود.
کارشناس روابط عمومی فرمانداری سقز هم با اشاره به گزارش جامع وضعیت روابط عمومی در ایران در سال ۱۴۰۱ که با همراهی، روابط عمومی ها فعالان رسانه، توسط مجموعه تریبون تدوین و منتشر شده است، اظهار داشت: افزایش دانش، در نظر گرفتن بودجه برای روابط عمومی و برون سپاری در تولید محتوا و ارتباط رسانه ای از دغدغه های اصلی است.
ابراهیم محمدحسینی، افزود: روابط عمومی ها بایستی به توسعه مهارت های فردی، برنامه ریزی راهبردی، تجزیه و تحلیل داده، توسعه محتوای چند رسانه ای، یادگیری هوش مصنوعی، مدیریت بحران، دانش شبکه های اجتماعی، رهبری، ارتباط با مخاطبان داخلی و خارجی، تقویت ارتباطات داخلی، پژوهش و ارتباطات کلامی بسیار اهمیت دهند.
تعریف نشدن پست سازمانی روابط عمومی در ادارات، کمبود تجهیزات و امکانات، برگزاری دوره های آموزشی، توجه مدیران به روابط عمومی چون مشاور سازمان، باور مدیران به روابط عمومی، اهمیت برون سپاری تولید محتوا، توجه به جایگاه روابط عمومی چون مغز متفکر سازمان، تقویت تولید خبر، از مواردی بود که روابط عمومی ها و مسئولان ادارات، پیرامون آن بحث نمودند.