پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۵:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۷ ساعت ۱۹:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

ستاد صبر در سقز، آغاز به کار کرد

فرماندار سقز تاکید نمود: ضرورت ارتقای فرهنگ صلح و سازش

فرماندار سقز در مراسم آغاز به کار هیات های صلح و سازش و اهدای ابلاغ احکام افتخاری به صُلح یاران، اظهار داشت: دستگاه قضا، روحانیان و رسانه ها در راستای ارتقای فرهنگ عمومی صلح و سازش، نقش برجسته ای دارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به اینکه واژه اصلاح و مشتقات آن ۱۸۰ مرتبه در قرآن کریم تکرار شده است، افزود: اصلاح فرد، اصلاح خانواده و اصلاح جامعه، از جمله رویکردهای صلح و سازش در قرآن و در نهج البلاغه نیز به صبر و بردباری و اصلاح، توصیه و تاکید شده است.
توان با تقدیر از استقبال روحانیان جهت فعالیت در ستاد صبر، اضافه نمود: راه اندازی ستاد ملی صبر در قوه قضاییه، اقدامی شایسته و بسیار مناسب برای ارتقای فرهنگ صلح و سازش در اجتماع است.
وی با بیان اینکه، امروز بیش از گذشته عفو و گذشت در جامعه نیاز است و بایستی همگان برای ارتقای این مهم تلاش کنند، اضافه نمود: ستاد صبر باید به مشارکت مردمی و نهادهای مدنی نیز توجه داشته باشد و از تمام ظرفیت های استفاده نماید.
در این مراسم، امام جمعه سقز و روسای دادگستری و مرکز بزرگ اسلامی با محور اهمیت اصلاح امور در جامعه و نقش روحانیان، ضرورت کاهش اطلاله دارسی در دادگاه ها و استفاده از تمام ظرفیت ها برای ارتقای فرهنگ و سازش، تاکید نمودند.