دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۱۸:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۳۰ ساعت ۱۸:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:امسال ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد

فرماندار سقز اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات استانی، ملی و مناطق محروم و با تلاش پیمانکاران، راهداری و سرمایه گذاران حوزه معادن، حدود 50 کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در نشست با نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، معاون راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پیمانکاران و مشاور حوزه راه روستایی و نماینده شرکت صدر تامین وابسته به شستا افزود: شهرستان سقز از نظر میانگین آسفالت راه روستایی در بین شهرستان های استان در رده یایین جدول قرار دارد و در تلاش هستیم که این حوزه ارتقا یابد.
توان با بیان اینکه آسفالت راه روستایی یک دغدغه جدی برای دولت و مطالبه اساسی مردم روستاهاست، تصریح نمود: راه، باعث آبادانی، اشتغالزایی و ماندگاری و دلبستگی مردم روستاها به زادگاه خواهد شد.
وی با تشکر از شرکت صدر تامین از زیر مجموعه های هُلدینگ بزرگ دولتی شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، برای آسفالت راه روستای «مازوجدار»، عنوان نمود: در برخی دیگر از مسیرها هم سرمایه گذاران حوزه معادن، در قالب مسئولیت های اجتماعی، راه های روستایی محدوده برداشت معدن را آسفالت خواهند نمود.
وی عنوان نمود: بر اساس وعده پیمانکاران، امسال راه روستاهای؛ نوبهار- قلندر – قلعه گاه، شمسه – میرآباد، پیرعمران، شیخ چوپان- بوبکتان، دره زیارت علیا و سفلی، کُردکند- قپلانتو و شیپانجو- هرمیدول، آسفالت خواهد شد.
وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای هم در روستاهای محدوده سد چراغ ویس، ۱۲٫۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد نمود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مردم بخش زیویه هم روکش آسفالت ۲۱ کیلومتر راه صاحب- گلتپه است، یادآور شد: ۷ کیلومتر از این مسیر برای پیمان واگذار در سایت اعلام فراخوان شده است.
فرماندار سقز با اشاره به ضرورت بهره برداری سریع از آسفالت راه روستایی، یادآور شد: برنامه ریزی ما این است که بر اساس بُعد خانوار و جمعیت پروژه تعریف شود زیرا تعریف پروژه های با متراژ بالا و برخورداری جمعیت کم، توجیهی ندارد.
جعفر توان ادامه داد: بر اساس بررسی ها، راه ۶۸ روستای شهرستان زیر ۲ کیلومتر است که امسال آسفالت ۹ آبادی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت راه روستایی اعتبار در نظر گرفته شد که امسال این اعتبار به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
بهزاد رحیمی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اهمیت و ضرورت آسفالت راه های روستایی در توسعه و ایجاد رضایتمندی مردم، عنوان نمود: از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه روستایی اعتبار اختصاص خواهد یافت.