پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۳:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۹ ساعت ۱۸:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

تخصیص آب برای کشاورزی، محور گفتگوهای فرماندار با بخشداران و مسئولان

فرماندار سقز در نشست با بخشداران، مدیران جهاد کشاورزی، منابع آب و منابع طبیعی، با اشاره به اهمیت کشاورزی آبی و رشد و رونق این بخش، خواستار تدابیر لازم برای تخصیص آب از محل منابع آبی شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان عنوان نمود: یکی از پیشنهادها و راهکارها، واگذاری مجوز توسط منابع آب به متقاضیان واجد شرایط تخصیص آب که دارای سابقه آبیاری بارانی و در نقشه کاداستر اراضی آبی قرار گرفته اند، است.
توان همچنین با اشاره به امتیازهای شرکت شهرک های کشاورزی برای تخصیص آب برای احداث کنندگان گلخانه، این مهم را ظرفیتی مناسب برای توسعه کشاورزی آبی در شهرستان برشمرد.
وی با اشاره به آمار جهاد کشاورزی مبنی بر فعالیت ۹ واحد گلخانه در این شهرستان، یادآور شد: برای رشد تولید محصولات گلخانه ای، سهم شهرستان سقز از این محصولات، ناچیز و این حوزه نیاز به تحول و توجه بیشتر است.
حمید رضا وزیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم اظهار داشت: مکان یابی و استعدادیابی اراضی ملی محدوده کاسه سد شهید کاظمی جهت واگذاری به شرکت شهرکهای کشاورزی به منظور ایجاد زیرساختهای لازم و تحویل به متقاضیان واجد شرایط برای احداث گلخانه، یکی از پیشنهادها و راهکارهای اجرایی است.
تسریع در رفع تداخلات اراضی و همکاری بین بخشی بخشداری ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک، در این ارتباط از دیگر مواردی بود که در این نشست بحث و بررسی شد.