چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۳۹:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۸ ساعت ۱۳:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: انجام مطالعات پدافند غیر عامل برای پروژه های عمرانی ضروری است

فرماندار سقز در کارگروه پدافند غیرعامل، بر برنامه محوری اعضاء و تدوین برنامه هایی که ضمانت اجرایی داشته باشند، تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با بیان اینکه پدافند غیرعامل، نوعی دفاع غیر نظامی برای افزایش بازدارندگی ملی است، افزود: برآیند اجرای برنامه های پدافند غیرعامل، آسایش و آرامش برای شهروندان و حفظ سرمایه ها، تجهیزات و دستاوردهای مادی و معنوی است.
توان اضافه نمود: پدافند غیرعامل در اصل به حداقل رساندن خسارت هاست و بایستی در اجرای آن به پوشش و پراکندگی، جابجایی ، مکان یابی و نحوه اجرا برای کاهش آسیب پذیری توجه شود.
وی یکی از اقدامات پدافند غیرعامل را که در سقز در حال اجراست، شامل؛ افزایش ظرفیت آبی شهرستان از طریق آبگیری کامل سد و انتقال بخشی از منازل مسکونی روستای میرده – که به واسطه آبگیری کامل سد، در کاسه سد قرار خواهند گرفت- برشمرد.
فرماندار سقز، همچنین با اشاره به اینکه اقدام های مناسبی برای تامین آب شرب سالم و پایدار در این شهرستان، در حال انجام است، عنوان نمود: افزایش منابع آبی برای ذخیره آب و تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود فضولات حیوانی به سد چراغ ویس، نیز به جد رصد می شود.
وی همچنین بر نظارت بر ساخت های و سازهای غیرمجاز، استفاده از مصالح نامرغوب و نا امین برای ساختمان سازی، استاندارد سازی مصالح، وجود ساختمان های نا ایمن، ارتقای رده حفاظتی و فیزیکی ادارات، ارتقای سیستم های نرم افزاری ادارات، آموزش پدافند غیرعامل برای عموم، تاکید نمود.
ارسطو گویلی، شهردار سقز هم راه اندازی واحد پدافند غیرعامل شهرداری را برای تدوین برنامه جهت کاهش آسیب های شهری، مناسب برشمرد و یادآور شد: اعلام اطفای حریق تالارها، ساختمان های اداری و عمومی و پاساژها به جد رصد خواهد شد.
نماینده استانداری کردستان در کارگروه استانی پدافند غیرعامل هم عنوان نمود: طرح جامع پدافند غیرعامل سقز توسط سازمان پدافند غیرعامل تدوین خواهد شد و طرح سنندج دارای ۹۰ درصد پیشرفت است.
فهیمی، بر تشکیل بانک اطلاعات از دارایی های شهر و ادارات، شناسایی نقاط قوت و ضعف، تعریف پروژه هایی که ماهیت پدافندی دارند و تخصیص یک درصد از اعتبارات ادارات برای اجرای آن، تاکید نمود.
وی با بیان اینکه تداوم خدمت در خدمات رسانی در حین بحران ها بسیار مهم است بر افزایش تاب آوری در بحران ها و شرایط عادی و جلوگیری از مختل شدن خدمات برای شهروندان تصریح نمود.