چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۲۸:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۷ ساعت ۱۶:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

نشست چند ساعته جعفر توان با دست اندرکاران حوزه کشاورزی استان

تاکید فرماندار سقز بر حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی

فرماندار ویژه سقز در نشست چند ساعته در سنندج با رییس جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون بهره برداری آب منطقه ای استان، معاونان این سازمان و مدیر شرکت شهرک های کشاورزی و مدیران بانک کشاورزی ، خواستار جذب اعتبارات بانک کشاورزی برای واگذاری تسهیلات به طرحهای صنایع تبدیلی و تکمیلی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در این نشست، با بیان اینکه گمشده شهرستان سقز، اشتغال است، تصریح نمود: کشاورزی از بخش های اصلی اشتغال در شهرستان سقز است و ضروری است بانک کشاورزی برای واگذاری تسهیلات به طرحهای اشتغال زا چون؛ احداث سایت های گلخانه، سردخانه و سایت های تولید بذر، نسبت به جذب اعتبارات بانکی اقدام نماید.
توان همچنین با اشاره به راه اندازی سایت ۷۰ هکتاری گلخانه «چاغرلو» و نقش راه اندازی این سایت در اشتغال گسترده و تولید محصول، خواستار نهایی نمودن اجرای این ظرفیت مهم اقتصاد کشاورزی از طریق کمیسیون های مربوطه زیربنایی و انتقال سند زمین به نام شرکت شهرک های کشاورزی شد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت رفع تداخلات اراضی، عنوان نمود: رفع تداخلات، پیش زمینه قانون رفع موانع تولید و سند دار کردن اراضی و حفظ و حراست آن می باشد و این اقدام نقشی مهم در رونق تولید در عرصه کشاورزی برعهده دارد.
وی نیز بر تعیین تکیلف برخی از پلاک های رفع تداخلات و ملزم نمودن شرکت های طرف قرار داد برای تسریع در کار، تصریح نمود.