سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۴۱:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۱۱ ساعت ۱۴:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان:

شورا باوری و حل مشکلات مردم در دستور کار شوراها و مسئولان باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در جلسه بزرگداشت روز ملی شوراها در سقز، اظهار داشت: باید مباحث و اختلافات موجود بین شهرداری‌ها و شورای شهر طبق قانون بررسی و برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، دکتر مهدی رمضانی با اشاره به جایگاه شورا در اسلام، اضافه نمود: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مصادیق مردم سالاری دینی هستند.
وی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین، تصریح نمود: در صورتی که قوانین به نحو احسن رعایت شود، مشکلی در هیچ بخشی به وجود نمی‌آید.
وی اضافه نمود: شورا، نزیکترین نهاد قانونی به مردم است و بایستی از توان و ظرفیت شوراها در جهت حل مشکلات مردم، بیشتر استفاده شود.

فرماندار سقز:نام شورا با تصمیم سازی درست و خدمات ماندگار، مانا خواهد ماند
فرماندار سقز هم با اشاره به ارتقای شاخص های توسعه ای در شهرها و روستاهای شهرستان، بر همفکری شوراها برای اتخاذ تصمیم ها و خدمات ماندگار تصریح نمود.
جعفر توان با بیان اینکه در شاخص های آسفالت راه روستایی، گازرسانی و آبرسانی، شاهد تحرک و ارتقای مناسب بوده ایم، عنوان نمود: بخشی از این اقدامات ناشی از تعامل و همفکری و تلاش مناسب شوراها با دستگاه های اجرایی و خدمات رسان بوده است.
توان ادامه داد: در حوزه عمران شهری هم شوراها بایستی چون یک نهاد تصمیم ساز و نظارتی برای سازندگی زاد و بوم، بیش از گذشته تلاش کنند.
وی خواستار تلاش جدی شوراهای اسلامی روستا برای ارتقای شاخص های حوزه نوسازی منازل مسکونی از طریق تشویق به نوسازی و بازسازی و همچنین اجرای طرح هادی با مشارکت مردم شد.
وی با گرامیداشت روز ملی شوراها، خواستار برنامه محوری، استفاده از منابع مالی شفاف و پایدار در جهت پیشبرد امور شهر و روستا، دوری کردن از فساد اداری و اتحاد، اجرای طرحهای ماندگار و عام المنفعه، تقویت جایگاه نظارتی و مدیریتی شورا است.
در پایان با اهدای لوح سپاس از شوراهای اسلامی شهرستان، شهرها، بخش ها و روستاها، تجلیل شد.