سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۰:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۵ ساعت ۱۴:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان: یکی از از اهداف نهایی مسئولان، حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل پایدار باشد

فرماندار: گمشده سقز، اشتغال است

فرماندار ویژه سقز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و حفظ اشتغال موجود بایستی به جد رصد شود و مسئولان به این مهم توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در این جلسه با اشاره به اهمیت اشتغال، خواستار واکاوی دلیل عدم استفاده واحدهای تولیدی از ظرفیت اسمی شد و تصریح نمود: برای بالا بردن ظرفیت اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی، بایستی مجاهدگونه تلاش نماییم.
توان با بیان اینکه، قدردان سرمایه گذاران هستیم، اضافه نمود: بسترهای لازم برای ایجاد زیرساختهای سرمایه گذاری بایستی در سقز فراهم گردد.
وی با اشاره به نقش سرمایه گذاران و کارگران در تحقق شعار سال، خواستار تلاش مجدانه برای فعال شدن برخی از کارخانه های آرد سازی و همچنین احیای دیگر واحدهای نیمه فعال و راکد، شد.
فرماندار سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت هفته کار و کارگر، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جامعه کارگری، عنوان نمود: حضور کارگران در عرصه تولید، بسیار با اهمیت و در فرمایش معظم له و اعتقاد ایشان، تکریم و احترام به مقام و جایگاه کار و کارگر و توجه فرهنگ عمومی کشور به آن، یک ضرورت است.
وی باب یان اینکه، کارگران ستون فقرات جامعه و پایه و اساس کشور هستند و قشر عظیم کارگران بر گردن مردم و به ویژه مسئولان نظام ، حق دارند بر مهارت آموزی در حوزه کار، کاهش حوادث ناشی از کار، احساس مسئولیت کارفرمایان در مقابل قشر عظیم کارگری، توجه به مسایل رفاهی، ارتقای منزلت کار در جامعه، تلاش جهت احداث مجموعه رفاهی کارگران و ضرورت بازگشت کارگران به سرکار از راه صلح و سازش بین کارگر و کارفرما، تاکید نمود.
برگزاری مراسم روزکارگر در سینما پردیس، تشریح برنامه های هفته کار و کارگر و تدبیر برای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد از دیگر مواردی بود که در جلسه مطرح و بحث شد.