سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۳۴:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۵ ساعت ۱۴:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

برنامه آموزشی بهار تولید در شهرهای صاحب و سنته برگزار شد

اجرای طرح جهش تولید در ۹۴ هزار و ۶۰۲ هکتار از اراضی دیم کشاورزی شهرستان سقز

برنامه آموزشی ترویجی ( بهار تولید) با حضور کشاورزان، مسئولان استانی و شهرستانی، در شهرهای صاحب و سنته شهرستان سقز با محور ارائه راهکار جهت افزایش تولید در حوزه کشاورزی و بررسی نحوه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در این برنامه که فریدون حامدی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، هم حضور داشت؛ بخشدار امام با اشاره به وجود ۲۲هزارهکتار اراضی دیم در بخش، از کشاورزان خواست تا از تخصص کارشناسان حوزه ترویج جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و کیفیت محصولات، استفاده کنند.
علی رستمی، همچنین خواستار ایجاد بازارچه های فروش تولیدات کشاورزی و استفاده حداکثری کشاورزان از تسهیلات جهاد کشاورزی، بنیادها برکت و علوی و بسیج سازندگی برای رشد تولید و حفظ و توسعه اشتغال موجود در سطح روستاها شد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مناسب در سطح روستاها، اجرای طرح رفع تداخلات ارضی است که در بخش امام ۸پلاک انجام شده و ۱۲پلاک دیگر به کمیسیون استانی ارسال شده است.
پیام، یاریان، سرپرست بخشداری زیویه هم، اظهار داشت: ترویج و توسعه کشاورزی به منظور بالا بردن تولید، تلاش برای اخذ تخصیص آب کشاورزی، تقویت برق کشاورزی و حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی از اولویت های اصلی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم اظهار داشت: طرح جهش تولید در سطح ۹۴ هزار و ۶۰۲ هکتار از زمین های دیم گندم، جو، حبوبات، دانه های روغنی، علوفه دیم و گیاهان دارویی شهرستان سقز در حال اجراست.
حمید رضا وزیری، افزود: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی از پاییز سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و ۲۹ کارشناس بخش خصوصی و ۲۰ کارشناس بخش دولتی در اجرای طرح در سطح روستاها، مشارکت دارند.
وی ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دستگاه های کشت مستقیم و زیرشکن و تعمیر و تجهیز کمباین، برگزاری دوره های ترویجی، تامین برخی از نهاده ها و توزیع کود، از دیگر برنامه های این طرح است.
ارائه سخنرانی پیرامون؛ طرح جهش تولید در دیم زارها و اهمیت زراعت در دین مبین اسلام، تقدیر از کشاورزان نمونه و برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های بهار تولید بود.
برنامه آموزشی ترویجی ( بهار تولید) در بخش های مرکزی و سرشیو شهرستان سقز هم برگزار خواهد شد.