جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۵۸:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۲۳:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:ایجاد شغل، نقش مهمی در توانمندسازی خانواده های تحت پوشش دارد

فرماندار سقز در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان و تقدیر از خیران گرامیداشت دهه فجر، با اشاره به اهمیت تثبیت وضعیت اقتصادی خانوارهای حمایتی، خواستار توجه آنان به ایجاد شغل به ویژه مشاغل خانگی شد.

جعفر توان افزود: خانوارها از طریق اخذ تسهیلات از بنیاد های علوی، برکت و احسان، تبصره ۱۶ و تسهیلات بانکی، برای توانمندسازی خویش، راه اندازی مشاغل خانگی و وابستگی کمتر به نهاد کمیته امداد امام (ره) و در نهایت خودکفایی، اقدام کنند.
وی تاسیس نهاد کمیته امداد را یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) در ایران اسلامی برشمرد و با اشاره به اینکه خانوارهای زیادی تحت پوشش این نهاد هستند بر ارائه خدمات مناسب، تلاش برای خودکفایی و هدایت آنان به سمت ایجاد و تثبیت اشتغال تصریح نمود.
سرپرست کمیته امداد امام (ره) سقز هم اعلام کرد: در سالجاری ۱۴۵ مورد جهیزیه به همت نهاد و خیران به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نوعروسان اهدا شده است.
مهران خیاط باشی با اشاره به آمار ۸ هزار و ۲۵۰ خانوار تحت پوشش، افزود: امسال مبلغ ۷۶ میلیارد تومان مستمری و ۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به نیازمندان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی با تقدیر از نیت خیران در شهرستان سقز، عنوان نمود: امسال ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیران به نهاد اهدا که مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل زکات بوده است.
در این نشست حجت الاسلام جمادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز، با محور سبک زندگی اسلامی و اهمیت فرزندآوری به ایراد سخن پرداخت.