جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۹:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ساعت ۲۱:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

امام جمعه سقز: نماز باید عبادت باشد نه عادت

امام جمعه سقز در سومین اجلاسیه نماز و جشن انقلاب گرامیداشت دهه فجر که در سالن پردیس سینمای مهر با حضور جعفر توان، فرماندار ویژه، برگزارشد، اظهار داشت: نماز باید عبادت باشد نه عادت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، ماموستا محمود ابن الخیاط در این اجلاسیه افزود: اقامه نماز در زمان تمام پیامبران به شیوه های مختلف توسط خداوند دستور داده شد است و ادای نماز ۵ فرض در شب معراج به حضرت محمد (ص) دستور داده شد.
ماموستا ابن الخیاط اضافه نمود: نماز باید داری خشوع و خضوع و اقامه نماز باید بازدارنده باشد و آن تمرینی برای آماده شدن، جهت خدمت به جامعه است.
وی ادامه داد: نماز در روایات و در فرمایش حضرت محمد (ص)، ستودن دین و اولین سوال در قیامت پیرامون نماز خواهد بود و آخرین وصیت پیامبر به امت هم اقامه نماز بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان هم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۲۹ اُمین اجلاسیه نماز، اظهار داشت: هر نوع تلاش برای نماز، کار پسندیده ای در راستای آرامش روح و روان انسان است.
هاشم ناظمی جلال، با بیان اینکه، تعلیم و تربیت، وظیفه ای سنگین و فقط برعهده آموزش و پرورش نیست بر تلاش تمام نهادها و خانواده برای این مهم، تاکید نمود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود آثار نماز جماعت در اجتماع را تشریح و ادامه داد: آن، تقویت کننده روح و اخوت است.
در ادامه از فعالان عرصه نماز و قرآن با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.