جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۰۸:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ساعت ۱۶:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز در مراسم گلبانگ انقلاب:

دانش آموزان، ریشه های تنومند انقلاب اسلامی هستند

فرماندار ویژه شهرستان سقز در مراسم گلبانگ انقلاب ( زنگ انقلاب) بزرگداشت دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز شهید و شهدای فرهنگی و معلم، اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان در تثبیت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی ایفا کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در این مراسم که در دبستان دخترانه شاهد هجرت با حضور مسئولان و دانش آموزان برگزار شد، جعفر توان با بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حوادث سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۵۷ افزود:یکی از قشرها که در پیروزی انقلاب اسلای نقش ایفا نمود، دانش آموزن و معلمان بودند.
توان اضافه نمود: دانش آموزان و معلمان نه تنها در ایام آبان ۱۳۵۷ بلکه در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از حیثیت میهن و آب و خاک، جان هایشان را در طبق اخلاص گذاشتند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، به واسطه مردمی بودن و اسلامی بودن و وجود رهبری حکمیانه و ظلم ستیز، مسیر تاریخ و منطقه را تغییر داد.
فرماندار ویژه سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور حماسی مردم به عنوان یک از جلوه های درخشان و پر رنگ انقلاب اسلامی ایران، تصریح نمود: بایستی برنامه های بزرگدشت ایام مبارک پیش رو، مردمی و مردم محور، برگزار شود. پ
وی با اذعان به مشکلات در حوزه اقتصاد و معیشت مردم، تاکید نمود: تلاش برای برون رفت از بحران های اقتصادی و ارتقای معیشت مردم از دغدغه های جدی مسئولان است.
توان در بخشی دیگر از سخنان خود همچنین با بیان اینکه ۳۶ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و با همت خیران در شهرستان سقز، در دست بهره برداری یا افتتاح است، بر تشریح این خدمات توسط آموزش و پرورش تاکید و تصریح نمود: جهاد تبیین و روشنگری خدمات، باعث تزریق روحیه امید در جامعه خواهد شد.

گفتنی است در اولین روز از گرامیداشت دهه فجر در شهرستان سقز مراسم های؛ احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، گلباران تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و رژه موتوری و خودرویی برگزار شد.