یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۰۱:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۸ ساعت ۱۵:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

نصب ۳۴۰ کنتور هوشمند برچاه های کشاورزی شهرستان سقز

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به کمبود منابع آبی و برداشت بی رویه از چاه های آب و سفره های آب زیرزمینی در جهت تامین نیازهای آبی، نصب کنتور هوشمند را اقدامی موثر برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سقز افزود: آب یکی از زیرساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی و مدیریت صحیح آن از طریق آموزش و فرهنگ سازی، ضروری است و در این راستا، نصب کنتور هوشمند، یکی از ابزارهای عملی و موثر برای مدیریت برداشت آب از سفره های زیرزمینی است.

توان با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای حفاظت تاکید و اضافه نمود: دستگاه های عضو شورای حفاظت از منابع آب و همه دستگاه های اجرایی، باید وظایف خود را به نحو احسن و اقدامات حفاظتی انجام دهند و مدیریت آب باید فرهنگ سازی شود.

وی عنوان نمود: از راهکارهای لازم برای برون رفت از بحران کم آبی، اقداماتی نظیر مدیریت مصرف آب، اجرای طرح آبیاری نوین، تغییر الگوی کشت محصولات پر آب به کم آب می باشد.

مدیر امور منابع آب شهرستان سقز هم اظهار داشت: امسال ۴۸ حلقه چاه غیر مجاز پر و‌ مسلوب المنفعه و ۴۰ فقره به مراجع قضایی معرفی گردید.

عباس جاوید افزود: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی نیز ۴۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی و صنعتی نصب گردید و تعداد کنتورهای نصب شده تاکنون به ۳۴۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش آب سطحی نیز میزان ۱۰ هکتار اراضی بستر رودخانه های شهرستان، اعاده به سابق و رفع تصرف گردید و میزان و تعداد ۱۹ پرونده به مساحت  ۲۱ هکتار جهت تعیین تکلیف به دستگاه قضایی معرفی شدند.