دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۵۶:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۲ ساعت ۱۷:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: سازمان های مردم نهاد، عصاره مردم و یاور دولت هستند

فرماندار سقز با اشاره به نقش این تشکل های مردمی در واکاوی تخصصی مسایل و رفع مشکلات شهروندان، اظهار داشت: این نهادها، عصاره مردم و یاور دولت و جایگاه این نهادهای مردمی، نزد دولت و مردم بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان در نشست با مدیران سازمان های مردم نهاد افزود: سازمان های مردم نهاد، همواره شانه به شانه و همراستای مسئولان برای توسعه و آبادانی شهرستان تلاش نموده اند و بایستی از تمام ظرفیت ها برای عمران و سرزندگی شهرستان، بهره بگیریم.
توان با اشاره به دغدغه نمایندگان سازمان های مردم نهاد، ادامه داد: استفاده از ظرفیت معادن برای تقویت حوزه ورزش و کارهای اجتماعی با محور هیات ها و انجمن ها، ارتقای شاخص های بهره مندی از آب شرب سالم، آسفالت راه های روستایی، اشتغال جوانان از طریق ظرفیت هایی چون دخانیات، طلای قلقله و سایر طرحهای بزرگ اقتصادی از دغدغه های اصلی دولت در شهرستان است.
وی همچنین با بیان اینکه منابع طبیعی، جنگل و مرتع، ثرورت و سرمایه آیندگان است، تصریح نمود: حفظ این منابع خدادادی، نیازمند مشارکت تمام مردم از جمله سازمان های مردمی است.
توان، نیز با اشاره به ضرورت توجه بیشتر بهزیستی به سازمان های مردم و پیگیری جذب اعتبارات و حفظ ردیف های اعتباری ادامه داد: سال گذشته اعتبار مصوب در شهرستان سقز برای بهزیستی ۱۵۰ میلیون تومان بود که امسال به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
فرماندار سقز همچنین اعلام نمود: تاسیس مرکز شیمی درمانی و مرکز درمان ناباروی از دیگر دغدغه ها و مطالبات شهرستان است.
کاهش دریافت کمک های مردمی، عدم افزایش یارانه مراکز بهزیستی، حذف ردیف اعتباری و در نتیجه کاهش خدمات مراکز تحت نظر بهزیستی، ضرورت تشکیل شورای محلات متشکل از قشرهای مختلف، استفاده از ظرفیت جایگاه اداری معاونت استانداری و فرمانداری ویژه برای تسهیلگری در امورات اداری، نگرانی از تخریب جنگل و مرتع، اتمام ساختمان جامعه معلولان، ضرورت مناسب سازی امکان توسط شهرداری، ضرورت راه اندازی مرکز شیمی درمانی، رفع مشکلات اداری مرکز نگهداری معلولان، واگذاری مکان برای دفاتر سازمان ها از دغدغه های نمایندگان سازمان های مردم نهاد بود.