دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۳۴:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۲ ساعت ۱۸:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: ارتقای شاخص‌های تامین آب آشامیدنی بهداشتی در روستا‌ها از اولویت هاست

فرماندار سقز با اشاره به نامناسب بودن میانگین آبادی های از برخورداری آب شرب سالم بر تلاش مجموعه این شرکت در استان و شهرستان ، خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام آبرسانی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان در نشست با معتصم بهنام فر، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفا کردستان، با بیان اینکه به همت قرارگاه امام حسن (ع) پروژه های آبرسانی در قالب مجتمع، پیشرفت مناسب و شاخص آبرسانی به ۶۱ درصد ارتقا یافته است، یادآور شد: در صورت اتمام این مجتمع ها، شاخص به ۸۱ درصد ارتقا خواهد یافت.

توان همچنین عنوان نمود: طرح آبرسانی به ۲۱ روستای شهرستان ناتمام و نیمه تمام مانده است که بایستی آبفا برای اتمام آنها برنامه ریزی و تلاش نماید و شهرستان هم در زمنیه تصویب اعتبارات، دریغ نخواهد نمود.

فرماندار سقز در این نشست که رییس پلیس راهور هم حضور داشت با اشاره به جلوگیری از نارضایتی اجتماعی و ترافیک، بر ضرورت اجرای پلان ایمنی در پروژه خط ۵٫۵ کیلومتر انتقال آب شرب شهری از تصفیه خانه شماره ۲ برای بازتوزیع در شهر تاکید نمود.

تسریع در اتمام ۱٫۵ کیلومتر اجرای خط انتقال، نظارت دقیق آبفا بر اجرای طرح و ترمیم حفاری، پیگیری آغاز به کار پیمانکاران مجتمع های آبرسانی باغلوجه و خورخوره و اوباتو، استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای تکمیل طرحهای آبرسانی به روستاها، تسریع در شکستگی های آب و فاضلاب، رفع مشکل فاضلاب در ورودی های سقز از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.