یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۴۳:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت ۱۷:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز در پیامی به مناسبت روزی هوای پاک:

شهرداری ها به سمت نظام مدیریت سبز حرکت کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز در پیامی به مناسبت روز هوای پاک بر ضرورت حرکت شهرداری ها و دستگاه های اجرایی به سمت نظام مدیریت سبز تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، متن پیام جعفر توان بدین شرح است:
تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی، شعار محوری روز هوای پاک است. بی تردید آنچه بیش از همه دستگاه های اجرایی و به ویژه شهرداری ها بایستی به آن توجه کنند، عمل به مفاد قانون هوای پاک است.
هوای پاک، مقوله ای گسترده است که شامل حوزه های؛ حمل و نقل عمومی، سلامت و بهداشت، صنعت و خدمات و … می شود که مشارکت همگان در تامین و حفاظت آن، نوعی مسئولیت اجتماعی ارزشمند برای صیانت از حقوق مردم، زمین و آیندگان است.
توجه به قانون هوای پاک، در شهرك‌ها و نواحي صنعتي، توجه به مدیریت پسماند شهری و روستایی، بیمارستانی و صنعتی توسط شهرداری ها، دهیاری ها، شبکه بهداشت و صنعت، معدن و تجارت و شهرک های صنعتی و جلوگیری از آلایندگی منابع آبی توسط ادارات متولی بایستی به جد، رصد شود.
همچنین دقت مراکز معاینه فنی خودرو در بررسی میزان آلایندگی زیست محیطی خودروها، توجه آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک در بررسی های موردی، حمایت از تولید دانش بنیان و صنایع کم ضرر برای محیط نیز از دیگر مواردی است که نباید مورد غفلت واقع شود.