یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۴۳:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ساعت ۱۷:۰۹
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: فعالان و خادمان نماز، تجلیل شوند

فرماندار ویژه سقز در شورای اقامه نماز با اشاره به ضرورت آمادگی لازم برای برگزاری اجلاسیه های نماز، بر تکریم و تجلیل از خادمان نماز در این برنامه معنوی تاکید نمود.

جعفر توان با مروری بر تاریخچه تشکیل ستاد اقامه نماز در کشور افزود: در شهرستان ها، شورای اقامه نماز برای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مجموعه دستگاه های اجرایی، برگزار خواهد شد.
وی اضافه نمود: نهادهای فرهنگی و آموزشی از جمله آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، بایستی با اقدامات فرهنگی و ترویجی، مجدانه جهت ترویج این فریضه الهی، تلاش کنند.
رییس شورای اقامه نماز شهرستان سقز همچنین خواستار احداث نمازخانه بین راهی در مسیرهای سقز- بوکان و سقز- سنندج شد و از شهرداری و راه و شهرسازی خواست تا در طرح ساماندهی ورودی های شهر به جانمایی مسجد بین راهی، توجه کنند.
توجه به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در بحث اقامه نماز، همکاری و تعامل بین بخشی ادارات برای برگزاری اجلاسیه، استفاده از ظرفیتها و منابع در اختیار برای حوزه نماز، توجه ویژه دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین دانشجویان و دانش آموزان از دیگر مواردی بود که فرماندار سقز، پیرامون آنها، به ایراد سخن پرداخت.
حسین صیدمراد و خالد علیپور، مدیران آموزش پرورش سقز و زیویه هم از آمادگی این دو نهاد برای برگزاری اجلاسیه خبر دادند.
باقی رحمانپور و صلاح نصراللهی، مدیران راه و شهرسازی و میراث فرهنگی هم پیرامون ضرورت مکان یابی مساجد بین راهی و ورودی های شهر و تامین اعتبار ساخت و نگهداری آنان، به ایراد سخن پرداختند.