یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۱۶:۳۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۱۷:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

آغاز عملیات جانمایی ابنیه زمینی فرودگاه سقز

علی‌اصغر باریکانی، مدیر کل دفتر مقررات و استانداردهای فرودگاهی کشور و عباس نظری زاده، مدیر فرودگاه های استان کردستان همراه تیم مشترک کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی جهت جانمایی ابنیه زمینی فرودگاه سقز به این شهرستان سفر نمودند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، علی‌اصغر باریکانی، هدف از سفر به سقز را بحث؛ ایمنی زمینی، مراقبت پرواز، حوزه اداری و ساختمان سپاه فرودگاه سقز برشمرد و افزود: تیمی از کارشناسان، این ۴ موضوع را تعیین تکلیف می کنند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان هم با حضور در فرودگاه سقز اظهار داشت:ریاست محترم جمهوری در سفر به شهرستان سقز برای اتمام این طرح بزرگ قول مساعد دادند که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن، اختصاص یابد.
جعفر توان افزود: فرودگاه سقز، از رویاها، آرزوها و مطالبات مردم و طرحی بزرگ و منطقه ای است که بیش از یک میلیون نفر از ساکنان مناطق استان کردستان و جنوب آذربایجان غربی از آن بهره مند و فرودگاه می تواند به آنان سرویس ارائه دهد.
توان با اشاره وجود منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزادتجاری، افزود: فرودگاه سقز ، ظرفیتی اقتصادی بزرگ برای منطقه است.
توان با اشاره به تملک نشدن تمام زمین های فرودگاه، عنوان نمود: مشکل تملک زمین ها و بحث معارضان محلی به جد از طریق ادارات مربوطه از جمه ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی، پیگیری و برطرف خواهد شد.
عباس نظری زاده، مدیر کل فرودگاه های استان کردستان هم اظهار داشت: از ۱۸۷ هکتار زمین های تملک شده فرودگاه سقز تکلیف ۵۵ هکتار آن مشخش نشده که بخش زیادی از آن در اختیار راه و شهرسازی است.