یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۴۷:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۸ ساعت ۱۱:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: نظارت جدی شوراها، باعث ارتقای عملکرد اداری می شود

فرماندار سقز در نشست فصلی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان و بخش، با اشاره به اهمیت خدمت در این نهاد مقدس، خواستار پیگیری و نظارت جدی برای توسعه و رفع مشکلات به ویژه در روستاها، شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در این نشست که روز چهارشنبه در سالن زیویه فرمانداری برگزار شد، بر توجه به حفظ حرمت ها و جایگاه قانونی و مشورت پذیری شوراها و استفاده شوراها از ظرفیت مسئولان، وکیل مردم در مجلس و دیگر نهادها برای توسعه تاکید نمود.
توان با عنوان اینکه، هم و غم مجموعه اداری شهرستان، پاسخگویی به مطالبات مردم و ارتقای سطح خدمات رسانی است، ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهرستان، شهرها و روستاها، بایستی برای پیگیری و تحقق مطالبات بیش از پیش تلاش کنند.
وی با اشاره به خدمات انجام شده، اذعان داشت: سقز در بیشتر شاخص های توسعه ای روستایی جزو شهرستان های آخر استان است و تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.

راه، آب و طرح هادی، سه اولویت اصلی روستاهای شهرستان سقز است
فرماندار سقز، آسفالت راه، اجرای طرح هادی، مقاوم سازی، سند دار نمودن مسکن های روستایی و آبرسانی به روستاها را از اولویت اصلی برای توسعه و آبادانی روستاها برشمرد.
جعفر توان، آسفالت ۳۷ کیلومتر راه روستایی در سالجاری و رفع تداخل ۴۸ پلاک زمین های منابع طبیعی و تسریع در اجرای طرحهای آبرسانی و طرح هادی را از دستاوردها برشمرد و یادآور شد: ۱۵ کیلومتر راه روستایی هم برای آسفالت آمده شده است که به دلیل شرایط جوی، سال آینده انجام خواهد شد و همچنین آسفالت جاده های زیر ۲ کیلومتر در دست برنامه ریزی است.
توان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های سقز برای تبدیل شدن به قطب پزشکی منطقه از جذب ۱۷ پزشک متخصص و فوق تخصص خبر داد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با تشریح بخشی از مطالبات مردمی، اظهار داشت: به خواسته های مردم بی توجه نیستیم.
بهزاد رحیمی، با اشاره به اهمیت تخصیص اعتبارات در به حرکت درآوردن قطار توسعه، افزود: یکی از مشکلات اصلی، کمبود اعتبارات است.

جایگاه نظارتی شورا، تقویت شود
در این نشست‌، رئیس شورای اسلامی شهرستان هم خواستار توجه بیشتر شوراهای و مسئولان به جایگاه نظارتی و فرادستی شورای شهرستان شد.
مظفر سلیمانی، خواستار آمادگی راهداری، شهرداری ها، دهیاری ها و بخش خصوصی برای برفروبی جاده های روستایی و تلاش بیشتر برای تسطیح و ریگلاژ و آسفالت جاده های روستایی شد.
روسای شوراهای بخش های چهارگانه هم با تقدیر از تلاش های فرماندار سقز برای آسفالت راه و آبرسانی روستایی، بر تداوم آسفالت راه های روستایی، تکمیل طرحهای نیمه تمام آبرسانی، راه سازی و گازرسانی، تداوم حضور فرماندار و مسئولان در روستاها، کمک و مساعدت به دانش آموزان برای سرویس مدارس و رفع مشکل کمبود پزشک و معلم تاکید نمودند.