چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۲۶:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۷ ساعت ۱۱:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

جذب بیش از یک هزار کم سواد و بیسواد

فرماندار سقز: پایه و اساس توسعه، سواد است

فرماندار ویژه سقز، با اشاره به آمارهای مقایسه ای در سال های 1335 و 1355 و 1395 اظهار داشت: روند ریشه کنی بیسوادی در ایران اسلامی بعد از انقلاب شکوهمند، شتاب مناسبی گرفته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در آیین تقدیر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی افزود: افراد بیسواد، آسیب پذیر و آسیب رسان هستند و باید برای ریشه کنی، بیسوادی و انسداد مبادی بیسوادی مجدانه تلاش نمود.
توان با بیان اینکه در دین مبین اسلام به سواد و سوادآموزی توجه وافری شده است، ادامه داد: در جنگ بدر، اسیران جنگی به جای فدیه، افراد بیسواد را آموزش می دادند.
وی خواستار جلوگیری از تارک تحصیلی به ویژه دختران در سطح روستاها شد و عنوان نمود: شهرستان سقز دارای ظرفیت مناسبی در بحث وجود مدارس شبانه روزی است و نبایستی از این ظرفیت غفلت شود.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، خدمت انجام شده در شهرستان را تشریح و افزود: آبرسانی و آسفالت راه وستایی شتاب گرفته است.
بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم اظهار داشت: برای تبدیل وضعیت آموزشیاران نهضت، در صحن خانه ملت، تلاش خواهیم نمود.
رییس اداره نهضت سواد آموزی هم، شیوه کلاس گذاری تلفیقی و غیرفعال کردن مراکز یادگیری محلی را از دغدغه ها برشمرد.
محمد امین جلالی عنوان نمود: سال گذشته یک هزار و ۷۸ کم سواد و بیسواد جذب شدند.
حسین صید مراد، سرپرست آموزش و پرورش سقز هم وضعیت استخدامی آموزشیاران، بکارگیری افراد حق التدریس، استخدام آموزشیاران و رفع مشکل نیروهای پیش دبستانی را از مطالبات برشمرد.